
جلوگیری از اعمال سلیقه در آزمون جامع دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار آنا، شورای مشترک معاونان آموزشی و پژوهشی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با حضور مسعود صانعی معاون نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد.
این شورا با هدف تبیین سیاستهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه و در قالب دو نشست با حضور رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، رؤسای واحدهای دانشگاهی و همچنین مدیران گروه و رؤسای دانشکدههای واحد اهواز برگزار شد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر اهمیت برنامهریزی برای ارتقای مرتبه علمی استادان، در این راستا خواستار برگزاری همایش یکروزه در استانها برای تسریع در روند ارتقای هرم هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان شد.
صانعی خواستار تشکیل کارگروهی درباره آزمون جامع کتبی شد و با اشاره به آزمون جامع شفاهی تأکید کرد که باید واحدهای دانشگاهی تلاش کنند ضمن جلوگیری از اعمال سلیقه در این آزمون، از سازوکارهایی همچون ضبط جلسات آزمون برای اثبات حقانیت یا عدم حقانیت دانشجو در صورت ثبت شکایت استفاده کنند.
وی با اشاره به شاخصهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی ثبت شده در سامانه حوزه نظارت و ارزیابی، «حضور مدیران گروه» را تنها شاخصی برشمرد که در کشور ضعیف ارزیابی شده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر مدیر گروهها شرح وظایف خود را به درستی انجام دهند، نهتنها هیچ مشکلی در زمینه آموزش به وجود نمیآید، بلکه با شکوفایی ظرفیت اعضای هیئت علمی و پویایی درآمدهای غیرشهریهای، خیلی از مشکلات دانشگاه رفع میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان هم در این نشست با تأکید بر لزوم سامان گرفتن وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که تغییرات در استان خوزستان منجر به برقراری نظم و انضباط، حرکت درراستای ریلگذاریهای سند تحول و تعالی و در همگامی با رویکرد جدید دانشگاه شود.
شهرام لک عنوان کرد: تحولات جدید متناسب با تغییر رویکرد دانشگاه است که حول محور عبور از آموزش و پرورش صرف است.
از سایر موارد آموزشی و پژوهشی که در این نشست بر آن تأکید شد، میتوان به اهتمام در اجرای بخشنامه تشویق و رکورد، پیگیری رکود علمی استادان، پویایی همایشها و انجمنهای علمی اشاره کرد.
انتهای پیام/