۲۹/ بهمن /۱۴۰۳

از چالش‌های بازی در «اشک هور» تا ماندگارترین سکانس فیلم

از چالش‌های بازی در «اشک هور» تا ماندگارترین سکانس فیلم
بازیگر فیلم سینمایی «اشک هور» از ماندگارترین سکانس این فیلم در ذهنش گفت.

میثم رازفر بازیگر فیلم سینمایی «اشک هور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در حاشیه جشنواره فیلم فجر درباره تجربه خود در فیلم «اشک هور» اظهارکرد: این تجربه خیلی چالش‌برانگیز و دوست‌داشتنی بود، کار سختی بود و من هم سعی کردم از آن استقبال کنم.

وی درباره چالش‌های خود در این فیلم گفت: من داشتم خیلی سفت و سخت لاغر می‌کردم، اما به خاطر اینکه نقش من نقشی بود که وجود خارجی داشت، به من گفتند برای این فیلم لاغر نشو، از لحاظ فیزیکی کار خیلی سنگینی بود چون خیلی جاها پا به رهنه بودم، می‌دویدم، بدون لباس در آفتاب و گریم... از لحاظ احساسی خیلی درگیر بودم.

رازفر درباره عملیات خیبر و حضور علی هاشمی و اینکه آیا تحقیقی در این مسیر کرده بودید؟ ادامه داد: من هیچ صحبتی نکرده بودم، ولی آقای جعفری و آقای فرآورده خیلی شش دانگ بودند. ما از این دوستان به عنوان مشاور و رفرنس استفاده می‌کردیم.

وی درباره سکانس ماندگار در ذهنش، بیان کرد: به عنوان بیننده سکانس لالایی مادردر قایق برایم بی‌نظیر بود، اما به عنوان یک بازیگر سکانس آخر را دوست داشتم چون جذاب بود، شما وقتی می‌خواهید یک برهه‌ای از تاریخ مملکت را روایت کنید اما نمی‌خواهید خیلی شعار بدهید و اغراق کنید و گل‌درشت باشید، از این جهت کار سختی می‌شود، چون می‌خواهیم خود واقعیت را بگوییم.

این بازیگر فیلم «اشک هور» تصریح کرد: فکر می‌کنم آن نگاه گل درشت به سینمای جنگ از بین رفته است و الان بعد از سال‌ها که از این ماجرا گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که به ابعاد انسانی که در جنگ اتفاق افتاده بیاندیشند.

گفتنی است، فیلم «اشک هور» روایتگر انتظار طولانی مادری است که با شنیدن صدای آژیرهای قرمز و ضدهوایی‌ها، نگران بازگشت فرزندش از جبهه است. ننه علی، بیست و دو سال تمام، هر شب روی سکوی خانه‌اش چشم‌انتظار بازگشت پسرش می‌نشیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب