دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 11:51

دو طرح مدرس واحد تهران غرب در مسابقات بین‌المللی طراحی ایتالیا، برنز و نقره گرفتند + جزئیات طرح

مصطفی آروند مدرس گروه طراحی صنعتی واحد تهران غرب برنده مسابقات طراحی و رویداد بین المللی ADesign award & Competition ایتالیا شد.
کد خبر : 95627

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسابقات طراحی و رویداد بین المللی ADesign award & Competition در جون ۲۰۱۶ در شهر کومو واقع در شمال ایتالیا و با حضور بیش از ۷۰۰ تیم طراح از سراسر دنیا برگزار شد.


مصطفی آروند مدرس گروه طراحی صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در این دور از مسابقات به عنوان طراح محصول به همراه همکارش سپیده گلگون به عنوان مشاور هنری، با ارائه دو طرح در دو دسته بندی مجزا در طراحی محصولات: هود آشپزخانه (طراحی لوازم خانگی) و آرایشگر مجازی (طراحی لوازم تعاملی) به ترتیب موفق به دریافت جوایز برنز و نقره شدند.


هود آشپزخانه با نام Radix ایده مفهومی بود که با حمایت «گروه لوازم خانگی کن» وارد این دوره از مسابقه شد که با رویکردی آینده گرایانه و بیونیکی با الهام از رفتار گیاهان (درخت) به جذب هوای آلوده ناشی از پخت و پز در آشپزخانه می‌پردازد و در مقابل هوای تمیز به محیط تحویل و انتقال می‌دهد.


جذابیت اصلی این طرح واکنش به محیط و برقراری تعامل آن با مصرف کننده است که به اختصار در پروفایل اصلی طرح ارئه شده است. رویکرد طراحی مصطفی آروند در قرابت با سایر شرکت‌های تولید کننده در این رسته از محصولات است که امروزه به داشتن محیطی سالم بیشتر توجه می‌کنند.


در آخرین اعلام منتخبان ایده‌های طراحی شده جهان این طرح «مصطفی آروند» در لیست ۱۲ طرح منتخب معرفی شده است.


آرایشگر مجازی Adina، نیز محصول ساخته شده‌ای است که از سوی شرکت هوشمند افزار امین به تولید رسیده است که با بهره گیری از سامانه واقعیت افزوده امکان چند مدل مختلف آرایش مجازی را برای مشتریان سالن‌های زیبایی ایجاد می‌کند. این محصول فرصت انتخاب بهتر نوع و نحوه آرایش را برای مشتریان این سالن‌ها به همراه دارد تا با اطمینان بیشتری به نوع آرایش‌شان بپردازند.


این محصول با اسکن صورت در ابتدای عملیات، اعضای صورت افراد را ذخیره کرده و با حرکت اعضای چهره فرد، آرایش صورت گرفته به صورت متحرک قابل مشاهده است.


مصطفی آروند همچنین با همکاری گروه «مهرگان طرح» به عنوان طراح صنعت در طراحی و ساخت میز تعاملی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک نیز ایفای نقش کرده است که طرح ساخته شده با کسب عنوان نقره در بخش ابزار‌های بانکی و مالی (Banking and Finance Instruments Design Section) این دوره از مسابقه مورد قدردانی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته