دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 11:09

واکنش وزارت آموزش و پرورش به شهریه‌های غیرمتعارف مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده درباره شهریه‌های غیرمتعارف در برخی مدارس غیردولتی، عنوان کرد: بیشتر این پرداخت‌ها مربوط به قرارداد خانواده با مدرسه برای بهره‌مندی از کلاس‌های خارج از ساعت آموزشی است.
کد خبر : 95617

مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره دریافت شهریه‌های غیرمتعارف در برخی مدارس غیرانتفاعی، اظهار کرد: این مساله مربوط به سال گذشته بوده که به محض اطلاع همکاران ما ورود پیدا کردند و برای اطلاع از مبلغ دقیق شهریه برنامه‌ها و فوق برنامه‌ها را از هم جدا کردند و مشخص شد خانواده برای برخی فعالیت‌های خارج از ساعت آموزشی و مصوب هزینه پرداخت کرده‌اند.


وی افزود: البته باید گفت خانواده‌ها به صورت موردی با مدرسه قرارداد برنامه‌های خارج از ساعت مدرسه مانند کلاس زبان خارجی،هنری، سفالگری، اردو و ... می‌بندند و تعداد آنها هم بسیار محدود است.


گرد درباره راه‌کارهای آموزش و پرورش برای جلوگیری از دریافتی‌های غیرمتعارف در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: امسال تیم‌های نظارتی در سطح عالی وزارتخانه از طریق سازمان مرکز ارزیابی عملکرد وزارت‌آموزش و پرورش و هم از طریق ادارت کل مناطق، این مساله را در دستور کار خود قرار دادند تا الگوی شهریه به درستی رعایت شود.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در شهریه می‌توانند به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند و ظرف 72 ساعت مساله پیگیری و نتیجه به‌ آنها اطلاع داده خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته