۲۰/ اسفند /۱۴۰۳
14:32 14 / 11 /1403

رفتار استادان با خودسازی راه دگرسازی را باز می‌کند

رفتار استادان با خودسازی راه دگرسازی را باز می‌کند
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: رفتار استادان با خودسازی می‌تواند به طور چشمگیری راه را برای دگرسازی و تغییر در دیگران باز کند؛ بنابراین استادان به‌عنوان الگو برای دانشجویان و دیگران در جامعه شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار آنا، عبدالرضا بابایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه تأثیر رفتار استادان با خودسازی راه دگرسازی را باز می‌کند، اظهار کرد: رفتار استادان با خودسازی می‌تواند به طور چشمگیری راه را برای دگرسازی و تغییر در دیگران باز کند؛ بنابراین استادان به‌عنوان الگو برای دانشجویان و دیگران در جامعه شناخته می‌شوند.

وی اضافه کرد: وقتی استادی به طور مداوم در مسیر خودسازی و بهبود شخصی خود تلاش می‌کند، این رفتار می‌تواند الهام‌بخش دیگران باشد، دانشجویان و اطرافیان می‌بینند که حتی افراد موفق و تحصیل‌کرده نیز به دنبال رشد و تعالی هستند که این امر می‌تواند آنها را نیز به خودسازی تشویق کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، ایجاد فضای اعتماد را از جنبه‌های دیگر خودسازی برشمرد و توضیح داد: استادی که در مسیر خودسازی است، معمولاً از تواضع، صداقت و همدلی بیشتری برخوردار است و این ویژگی‌ها موجب ایجاد فضای اعتماد در کلاس درس و محیط کار می‌شود.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

بابایی یادآور شد: در چنین فضایی، دانشجویان و همکاران احساس امنیت می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند درباره مشکلات و چالش‌های خود صحبت کنند و این امر می‌تواند به آنها در مسیر دگرسازی و تغییر کمک کند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران از مزایای دیگر در مسیر خودسازی را ارائه راهنمایی و مشاوره مطلوب با شرایط جامعه دانست و خاطرنشان کرد، استادانی که خود در مسیر خودسازی هستند، تجربه بیشتری در این زمینه دارند و می‌توانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های ارزشمندی به دیگران ارائه دهند. آنها می‌توانند با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و ارائه راهکار‌های عملی، به دانشجویان و همکاران خود در مسیر دگرسازی کمک کنند.

بابایی عنوان کرد: خودسازی اغلب با تفکر انتقادی همراه است، استادانی که خود درگیر خودسازی هستند، معمولاً دانشجویان و همکاران خود را نیز به تفکر انتقادی و بررسی باور‌ها و ارزش‌های خود تشویق می‌کنند و این امر می‌تواند به آنها کمک کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در مسیر بهبود آنها گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه رفتار استادان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر محیط آموزشی و کاری داشته باشد، مطرح کرد. وقتی استادی در مسیر خودسازی است، تلاش می‌کند محیطی مثبت و سازنده ایجاد کند و این امر می‌تواند به بهبود روابط بین افراد و افزایش بهره‌وری کمک کند، در چنین محیطی، افراد راحت‌تر می‌توانند تغییرات مثبت را در خود ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه درباره تأثیر غیرمستقیم خودسازی اساتید بر دگرسازی تبیین کرد: حتی اگر استاد به طور مستقیم درباره خودسازی صحبت نکند، رفتار و منش او می‌تواند تأثیر غیرمستقیمی بر دیگران داشته باشد، استادی که همیشه با انرژی و انگیزه در کلاس درس حاضر می‌شود و به دانشجویان خود احترام می‌گذارد، می‌تواند الگویی برای آنها باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران اضافه کرد: این رفتار می‌تواند ناخودآگاه دانشجویان را به سمت خودسازی و بهبود شخصی سوق دهد، در نتیجه، رفتار استادان با خودسازی نقش بسیار مهمی در دگرسازی و تغییر در دیگران ایفا می‌کند.

بابایی تأکید کرد: استادان می‌توانند با الگوبرداری، ایجاد فضای اعتماد، ارائه راهنمایی و مشاوره، تشویق به تفکر انتقادی و ایجاد تغییر در محیط، به دانشجویان و همکاران خود در مسیر خودسازی و بهبود شخصی کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر