دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کی‌نژاد در دوره بسیج اساتید در مشهد:

مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد/ بسیجیان در این زمینه کمک کنند

مسائل فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد  بسیجیان در این زمینه کمک کنند
محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، تاکید کرد: مسائل فرهنگی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و بسیجیان باید در این زمینه کمک کنند.
کد خبر : 925993

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدعلی کی‌نژاد در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور (چالش‌ها و فرصت ها؛ رویکرد‌ها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای انقلاب فرهنگی و نهاد‌های اجرایی در اجرای مصوبه بسیج اساتید که از سال ۱۳۸۰ آغاز شده، اظهار کرد: این مصوبه در افزایش کیفیت علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب تاکید کرد: بر اساس آمار، حدود ۶۲ هزار نفر از هیئت علمی و مدرسین دانشگاه‌ها عضو بسیج اساتید هستند.

وی به حضور پررنگ اساتید بسیجی در دانشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ۳۶ هزار هیئت علمی بسیجی داریم؛ که ارزیابی‌های مختلف نشان‌دهنده کیفیت بالای اساتید بسیجی است. مقام معظم رهبری نیز از این حرکت تقدیر کرده‌اند. همچنین در دوره‌های مختلف، تعداد زیادی از پرونده‌های جذب هیئت علمی توسط هیئت عالی بررسی و تأیید شده‌اند.

کی‌نژاد تصریح کرد: کار‌هایی که با نیت خدایی انجام شود، خداوند نیز به آن کمک می‌کند. ما باید از آسیب‌ها و چالش‌های موجود فرصت‌هایی برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها و جذب اساتید برجسته ایجاد کنیم.
رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد که در زمینه جذب نخبگان، تأثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از نخبگان و دانشمندان کشوراستفاده شود. ما باید از هم‌اکنون به فکر تربیت استاد باشیم و از ورودی دبیرستان‌ها شروع کنیم.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر استاد بسیجی باید یکی از دانشجویان بسیجی را تربیت کند تا در آینده تعداد زیادی استاد در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

کی‌نژاد به اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و بسیجیان باید در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد که باید از تداخل و اتلاف انرژی در حوزه‌های مختلف فرهنگی جلوگیری شود.

کی‌نژاد تصریح کرد: ما باید از فرصت‌ها برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها و جذب اساتید برجسته استفاده کنیم و با حمایت از اساتید و نخبگان، به توسعه علمی و فرهنگی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته