دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 15:42
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای رودهن، مرودشت، رودبار، قزوین،‌ تهران غرب، مینودشت، کازرون، کهنوج و دهلران

به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکترمصطفی چمران و «روز بسیج اساتید» وتقارن آن با ایام ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم بزرگداشتی از سوی بسیج اساتید واحد رودهن در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 95571

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی و عضو شورای راهبردی بسیج استادان دانشگاه آزاد رودهن، در مراسم روز بسیج با تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) ماه عبادت خودسازی و ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار کرد: «دکتر مصطفی چمران تحصیلات خود را درآمریکا در بهترین رشته فیزیک پلاسما، دانشجوی ممتاز فارغ التحصیل شد. پس از آن درکنار امام موسی صدر در لبنان مشغول فعالیت‌های جهادی علیه نظام اشغالگر اسرائیل گردید و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مسئولیت‌های فراوان در مبارزات کردستان بویژه پاکسازی پاوه و جنگ ۸ سال دفاع مقدس، فداکاری آن به عنوان یک فرمانده دلیر برکسی پوشیده نیست و در بیانات امام راحل (ره) می‌توان شخصیت و مبارزات این سرباز سرافراز اسلام را مشاهده کرد.»


حجت‌ الاسلام احمدزاده گفت: «مقام معظم رهبری می‌فرمایند: نامگذاری روز شهادت دکتر مصطفی چمران به نام روز «بسیج اساتید» و «اساتید بسیجی» به نظرم پیشنهاد معتبر پرمغزی است. مرحوم شهید چمران حقاً یک نمونه و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست می‌دارد تربیت جوانان ما ودانشگاهیان مابه آن سمت حرکت بکند، بد نیست.»


وی افزود: دکتر چمران درسال ۱۳۶۰ درمنطقه دهلاویه به شهادت رسید و به لقاءالله پیوست، این مراسم باحضور برمزارشهید گمنام واحد، با اهدای گل و غبارروبی با شرکت دکتر شجاع رئیس واحد و حجت‌الاسلام سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای شرق استان تهران و جمعی از استادان و کارکنان بر مزار شهید گمنام واحد با قرائت فاتحه و تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، پایان یافت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت



کارگاه آموزشی تفسیر سوره حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح معرفت دینی و دانش کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، در پنجمین دوره طرح فرهنگی – قرآنی با عنوان «رمضان بهار قرآن»، کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر قرآن کریم (تفسیر سوره حجرات) با تدریس حجت‌الاسلام ولی الله رحیمی، در ایام ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.





دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار


مراسم میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.


رهبرشاد در این مراسم که قبل از تفسیر سوره حجرات در ایام ماه مبارک رمضان در نماز خانه این واحد دانشگاهی برقرار شد، با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل‌ بیت (ع) و روز اکرام گفت: «از خصوصیات بارز این امام همام (ع) کمک به فقرا و نیازمندان بود، بطوریکه بار‌ها و بار‌ها نیمی از ثروت خود را به فقیران انفاق کردند و بخاطر همین به ایشان کریم اهل بیت (ع) میگویند.»


وی افزود: «نکته قابل توجه در شیوه کمک امام مجتبی (ع) به نیازمندان طوری بود که شخص فقیر کاملا بی‌نیاز می‌شدند.»


وی با توجه به آیه مبارکه «احسن الحسن خلق الحسن» گفت: «ایشان دارای سجایای نیکو و احسنی بودند که بهترین آن حسنات، خلق نیکو بود.»


رهبرشاد با توجه به تفسیر سوره مبارکه حجرات در باب اخلاق ادامه داد: «این امام بزرگوار مصداق علم اخلاق در رفتار، کردار، سخن، برخورد با دیگران، کرامت و خیر خالص نسبت به دیگران بودند. »


وی یادآور شد: «همه ما از حرکات و سکنات ائمه معصومین درس عبرتی در امور دنیوی خود به عنوان الگو قرار بدهیم.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین


همزمان با روزهای پرفیض ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ویژه قرآنی در واحد قزوین در حال برگزاری است.


این برنامه‌ها که با استقبال استادان، کارکنان و دانشجویان همراه شده، فضایی معنوی را در این دانشگاه ایجاد کرده است.


برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت تفسیر سوره مبارکه حجرات و با هدف آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان با فرهنگ قرآنی و ایجاد نشاط معنوی با تدریس حجت‌الاسلام حیدری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام صفی خانی مدیرکل فرهنگی و حجت‌الاسلام پاکزاد معاون فرهنگی نهاد، قرائت جمعی قرآن کریم با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود.


اقامه باشکوه نماز ظهر و عصر به صورت روزانه، بیان احکام نماز و روزه و برگزاری اردوی یک روزه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است که با استقبال علاقه‌مندان همراه بوده و در حال برگزاری است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب


کارگاه آموزشی نرم‌افزار مدیریت امور پایان نامه‌ها به میزبانی واحد تهران غرب برگزار شد.


درراستای اجرای نرم‌افزار یکپارچه‌سازی و بهبود فرآیند امور پایان نامه‌ها و رساله‌ها، کارگاه نرم‌افزار مذکور فردا دوم تیر ساعت 8:30 به میزبانی واحد تهران غرب و به صورت پایلوت با حضور نمایندگان سازمان مرکزی در ساختمان ستادی واحد تهران غرب برگزار می‌شود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


به مناسبت ماه مبارک رمضان و در شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، محفل انس با قرآن با همکاری کانون قرآن و عترت واحد مینودشت وکانون انصار المهدی مهدیه وبا حضور عبد المجید یازرلو قاری برجسته استانی و شرکت دانشجویان، استادان و کارکنان در مهدیه مینودشت برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در این مراسم نورانی با تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) سعادت انسان را در گرو استفاده از معنویات قرآن و سیره امامان معصوم دانست و گفت: «قرآن و عترت در مسیر هدایت، مکمّل یکدیگرند که با تمسک به یکى و‌‌ رها کردن دیگرى هدف از نزول قرآنکه‌‌ همان هدایت انسان‌‌ها است، تحقق نمى‌یابد.»


دکتر علیرضا امینی ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در دانشگاه را از منویات مقام معظم رهبری دانست و افزود: «برگزاری محفل نورانی انس با قرآن موجب می‌شود تا دانشجویان به اهمیت و جایگاه واقعی قرآن و عترت پی ببرند و از برکات آن در زندگی بهره‌مند شوند و یکی از وظایف مهم مسئولان در دانشگاه اشاعه و ترویج فرهنگ قرانی است که باید جوانان را در این مسیر قرار دهند.»


این مراسم با تلاوت قاری بر‌تر استانی ادامه پیدا کرد و از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت این واحد دانشگاهی تجلیل شد.


سفره نذری افطاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برپا شد


به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره نذری افطاری به همت حسن ظریف خیاط مشهدی عضو هیآت علمی این واحد برای کارکنان، استادان و دانشجویان واحد مینودشت برپا شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون


آئین جشن ولادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد امام علی (ع) واحد کازرون برگزار شد.


این مراسم بعد از کارگاه تفسیر قرآنکه با حضور کارکنان و جمعی از استادان همراه با سخنرانی و مداحی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.


بینا مدیر فرهنگی. واحد کازرون با تبریک این عید بزرگ گفت: «امام حسن مجتبی (ع) اسوه کرامت صبر و منش بود و ما شیعیان باید به وجود چنین امامی در تاریخ خود افتخار کنیم.»


وی افزود: «دومین پیشوا و رهبر دینی شیعیان در عصر خود صاحب بذل، بخشش ونیز مانند جد بزرگوارش همیشه برای رفع مشکلات جامعه وکمک به بیچارگان و فقیران تلاش می‌کرد و در بین مردم زبانزد عام و خاص بود.»


این مراسم با مداحی حاج حجت‌الله یزدانی مداح اهل بیت شهرستان که با صدای گرم وزیبای خود توانست شادی و نشاط خاصی را در روح حاضرین ایجاد کند پایان یافت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


همزمان با جشن ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


در این محفل که با تلاوت آیات کلام‌الله مجید از سوی راسخی قاری کشوری آغاز شد. در ادامه با قرائت قرآن از سوی عبدالحمید قریب نواز قاری بین المللی، ساسانیا حافظ کل قرآن، قرائت قرآن از سوی قاری نوجوان محمدرضا حبیبی، همخوانی وتواشیح گروه بقیه الله شهرستان مرودشت و مولودخوانی بهمنی پیگیری شد.


در پایان از شرکت کنندگان درجشنواره غذاهای سنتی که به سرپرستی فتوی متقی در گرامیداشت روز مرودشت در تخت جمشید برگزار شده بود، با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.


در حاشیه این مراسم که به همت کانون قرآن و عترت حوزه فرهنگی واحد مرودشت برگزار شد، نمایشگاه کتاب و پوسترهای قرآنی به معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج


کانون بسیج اساتید واحد کهنوج موفق به کسب مقام سوم در بین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان شد.


علی اصغر پوربهزادی رئیس واحد کهنوج گفت: «همکاری و تعامل تمامی حوزه‌ها باعث پیشبرد و رسیدن به اهداف کلان این واحد دانشگاهی است و کسب رتبه سوم وهمچنین حضور در جمع کانون‌های بر‌تر بسیج اساتید استان کرمان در سه سال پیاپی نمونه بارز این همکاری است.»


مرتضی خزاعی مسئول کانون بسیج اساتید واحد کهنوج نیز کسب رتبه سوم کانون‌های بسیج اساتید استان کرمان را نشان از پشتکار و فعالیت اساتید این واحد دانشگاهی در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و دینی دانست و ابراز امیدواری کرد این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران


پنجمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با محوریت آشنایی با سوره حجرات در واحد دهلران برگزار شد.


صادق قاسمی مسول دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهلران هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح معرفت و دانش اعضای هیات علمی و کارکنان در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی قرآن دانست.


صدور گواهی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه با عنوان آشنایی با تفسیر سوره حجرات به مدت ۳۲ ساعت برای شرکت‌کنندگانی که حداقل امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ را کسب کنند، برگزاری مراسم تجلیل در واحد دهلران پس از اعلام نتایج و اعطای لوح با امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به نفرات اول تا سوم در دو گروه هیأت علمی و کارمندان و اعطای کارت هدیه به نفرات اول تا سوم هر گروه بر اساس تصمیم شورای فرهنگی واحد از مزایای طرح برای شرکت کنندگان است.


مدرس این کارگاه آموزشی اظهارکرد: «تلاوت صحیح و زیبای قرآن، تدبر و تأمل در آیات قرآن و عمل به آیات نورانی قرآن سه وظیفه‌ای سه وظیفه اصلی ما در برابر قرآن است.»


حجت الاسلام کرمی قرآن را کتاب زندگی بشریت معرفی کرد و افزود: «ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تفکر صفات خدای بزرگ و روی آوردن به تهذیب نفس و پرداختن به محافل انس با قرآن است تا بتوان فضا را عطرآگین به کلام آسمانی کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته