دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتاق بازرگانی: مجلس به ازای هر قانون مصوب، 2 قانون زائد را حذف کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: مجلس دهم شورای اسلامی موظف است به ازای هر قانون مصوب خود دو قانون زائد را حذف کند.
کد خبر : 95559

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن جلال‌پور در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل که شب گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین اقتصادی کشور در مجلس دهم افزود: وظیفه مجلس علاوه بر قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قوانین است.


وی با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ضعف‌های اقتصاد ایران را به خوبی شناسایی می‌کند، تصریح کرد: ایران دارای رتبه سوم تولید علم در منطقه است اما در ابداع این تولیدات رتبه سه رقمی دارد.


جلال‌پور ادامه داد: ابلاغیه اقتصاد مقاومتی همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن استفاده از تولیدات علمی است.


افزود: بنابراین برای دستیابی به یک اقتصاد با ثبات و دام باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شکوفایی اقتصاد را افزایش و عمق رکود را کم می‌کند، گفت: تمام کشورها نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد خود را شناسایی کرده‌اند و سیاست‌ اقتصاد مقاومتی نیز به درستی نقاط ضعف کشور را شناسایی و برای هر کدام از آنها راهکار اساسی ارائه کرده است.


جلال‌پور بیان کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش حجم فعالیت‌های دولت از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران است که به درستی در این سیاست‌ها مورد تاکید است و علاوه بر این ظرفیت‌های اقتصاد ایران را برشمرده است.


وی گفت: با توجه به این سیاست‌ها باید مسیر فعلی را تغییر دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی به دنبال یک اقتصاد پایدار بر مبنای حضور مردم باشیم.


جلال‌پور درباره اتاق‌های سه‌گانه کشور گفت: اتاق‌ها باید از مرحله انتقاد و درد دل یا گله‌مندی گذر کنند و به تولید راهکار و پیشنهادهای عملی و اجرایی روی بیاورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته