دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 09:07
عضو شورای فنی کشتی آزاد در گفت وگو با آنا:

جای تاسف دارد که کشتی‌گیر ایرانی برای ضربه فنی نشدن تلاش می‌کند/ در 3 وزن دچار شک و تردید هستیم/ غیبت بارووز در جهانی آمریکا به ضرر ما تمام شد

منصور برزگر گفت: در مسابقات جهانی آمریکا در وزن 97 کیلوگرم هیچ اثری از کشتی ایرانی ندیدیم و به همین دلایل شورای فنی برای انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در المپیک ریو در تنگنا قرار گرفت.
کد خبر : 95407

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از رقابت‌های جهانی آمریکا تشکیل جلسه داد و در این جلسه که قرار بود اسامی بعضی از نفرات کشتی آزاد به رقابت های المپیک ریو مشخص شود به زمان دیگری موکول شد. این شورا با توجه به مبهم بودن وضعیت بعضی از کشتی‌گیران در اوزان‌های مختلف تصمیم گرفت تا اسامی نهایی نفرات اعزامی به المپیک را 15 روز قبل از مسابقات اعلام کند.


منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد تصمیم شورای فنی کشتی آزاد برای اعلام نهایی نفرات اعزامی به المپیک در فاصله کم مانده تا اعزام گفت: «شورای فنی در مورد کشتی‌گیران سه وزن دچار شک شد و باید در مورد نفرات این اوزان بررسی‌های کافی صورت گیرد. ما در مورد کشتی‌گیران اوزان 66، 97 و 120 کیلوگرم هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم و باید منتظر مسابقات پیش رو و تمرینات تیم ملی باشیم تا با کمک کادر فنی تیم ملی اسامی نفرات نهایی را اعلام کنیم.»


وی ادامه داد: «این روزها هیچ کشتی‌گیری بیکار نیست و همه ملی‌پوشان در اردوهای تیم ملی به سر می‌برند و مشغول تمرین هستند؛ چون هنوز هیچ کشتی‌گیری نمی‌داند که چند درصد شانس حضور در المپیک را دارد و باید در فرصت باقی مانده خودش را به کادر فنی تیم ملی اثبات کند.»


برزگر درباره عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی آمریکا بیان کرد: «ما در بعضی از وزن‌ها خوب کار کردیم و نتایج خوبی را کسب کردیم و در بعضی از اوزان هم نتایح بسیار بدی را کسب کردیم. در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی بهترین عملکرد ممکن را داشت و بهترین کشتی‌ها را گرفت اما در وزن 97 کیلوگرم حال و روز خوبی در آمریکا نداشتیم. سابقه نداشته است که کشتی‌گیر ایرانی روی تشک برای ضربه فنی نشدن تلاش کند و جای تاسف دارد که کشتی‌گیر ما در مقابل کشتی‌گیر آمریکا برای اینکه ضربه فنی نشود تلاش کرده است. در واقع در مسابقات جهانی آمریکا در وزن 97 کیلوگرم هیچ اثری از کشتی ایرانی ندیدیم و به همین دلایل شورای فنی برای انتخاب ملی‌پوشان برای حضور در المپیک ریو در تنگنا قرار گرفت. البته چند کشتی‌گیر را به مسابقات ارمنستان می‌فرستیم تا در این مسابقات هم مورد ارزیابی قرار گیرند و بعد از این رقابت‌ها می‌توان بهتر در مورد عملکرد کشتی‌گیران نظر داد.»


وی افزود: «البته ما در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی را داریم که در صورت آماده بودن شانس اول این وزن برای حضور در المپیک محسوب می‌شود. همه چیز بستگی به آمادگی رضا یزدانی دارد. باید منتظر باشیم و ببینیم که این کشتی‌گیر می‌تواند دوران بهبودی بعد از مصودمیت خودش را به خوبی طی کند و با آمادگی کامل در المپیک حاضر شود.»


برزگر در مورد وضع پرویز هادی و کمیل قاسمی دو کشتی‌گیر وزن 120 کیلوگرم ایران برای حضور در المپیک گفت: «ما در 120 کیلوگرم دو کشتی‌گیر خوب داریم. پرویز هادی کشتی‌گیری قدرتی است و قاسمی هم از نظر فنی بسیار خوب عمل می‌کند. اما کشتی‌گیری در المپیک موفق است که هم از نظر فنی و هم از نظر قدرتی وضع خوبی داشته باشد. یکی از مبهمات ما برای المپیک همین وزن است و باید فعلا منتظر بمانیم تا بررسی‌های کاملی در این وزن صورت گیرد.»


پیشکسوت کشتی ایران درباره آمادگی حسن یزدانی در مسابقات جهانی آمریکا اظهار کرد: «اکنون حسن یزدانی آماده‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی محسوب می‌شود. یزدانی کشتی‌گیر جسور و قدرتمندی است که فن‌هایی خوبی را هم در کشتی‌های خودش اجرا می‌کند. در مسابقات جهانی آمریکا هم بهترین کشتی‌ها را از یزدانی دیدیم اما نکته مهم در مورد این کشتی‌گیر، عدم حضور رقیب اصلی او در وزن 74 کیلوگرم در مسابقات آمریکا بود. جردن بارووز اصلی‌ترین رقیب یزدانی در این وزن است و من خودم خیلی دوست داشتم تا بارووز در این مسابقات شرکت می‌کرد و یزدانی با او کشتی می‌گرفت تا عیار این دو کشتی‌گیر مشخص شود. اما متاسفانه او به دلایل شخصی در مسابقات جهانی شرکت نکرد و اکنون نمی‌توانیم در مورد وضع یزدانی در مقابل این کشتی‌گیر نظر خاصی بدهیم.»


عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص اینکه چه وزن‌هایی شانس کسب مدال در المپیک ریو را دارند افزود: «ما در چند وزن شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک داریم. وزن‌های 57، 66، 74 و 97 کیلوگرم در صورت آمادگی رضا یزدانی از شانس‌های ما برای کسب مدال در المپیک هستند. البته در 120 کیلوگرم هم شانس ما کم نیست چون کشتی‌گیران دنیا که در این وزن حاضر هستند، آمادگی بالایی ندارند و نفراتی که در 120 کیلوگرم در جهان شانس کسب مدال در المپیک را دارند خیلی کم هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب