تقویت باورهای دینی از طریق یادگیری عملی در مدارس
به گزارش آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزشوپرورش، امروز سوم بهمن در نهمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی در قم، با بیان اینکه انتقال باورها، سنن و فرهنگ دینی از مهمترین اولویتهای این وزارتخانه است، اظهار کرد: اقامه نماز در مدارس کشور در صدر برنامهها قرار دارد، همه امور در وزارت آموزشوپرورش در راستای توسعه نماز و معنویت دنبال میشود.
وی سلامت معنوی را محصول یک نظام تربیتی پیوسته دانست و هشدار داد: نادیده گرفتن این پیوستگی در سالهای آینده میتواند مشکلات جدی ایجاد کند.کاظمی با تأکید بر اهمیت تربیت نسل آینده گفت: امروز در دورههای پیشدبستانی با آسیبهایی مواجه هستیم که امیدواریم با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام کودکان پیش از دبستان تحت پوشش تربیتی لازم قرار گیرند.
وزیر آموزش و پرورش دوران پیشدبستان و ابتدایی را اساسیترین اولویت این وزارتخانه دانست و افزود: اقدامات گستردهای برای ارتقای سلامت معنوی کودکان در این دوره آغاز شده است.
وزیر آموزش و پرورش، شرکت ۶۰۰ هزار دانشآموز در آیین اعتکاف امسال را بهعنوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام آموزشوپرورش معرفی کرد و گفت: البته همچنان آسیبهای زیادی در حوزه دانشآموزان دختر و پسر احساس میشود.
وی گفت: امروز گفتمان معیشت و اقتصاد در خانوادهها غالب شده و تربیت فرزندان به حاشیه رفتهاست، علاوه بر این، نقشهای تربیتی تغییر کرده و رسانه و فضای مجازی جایگزین پدر، مادر و معلم شدهاند، اکثر آسیبهای دانشآموزان و دانشجویان از باورهای اعتقادی متناقضی نشأت میگیرد که در فضای مجازی و رسانهها با نظام تربیتی رسمی در تضاد هستند.
کاظمی بر لزوم تقویت باورهای دینی از طریق یادگیری عملی در مدارس تأکید کرد و گفت: لازمه این کار، تغییرات اساسی در کلاسهای درس و عبور از ساختار کنونی است؛ نظام تعلیم و تربیت باید از وضعیت فعلی به سمت مهارتمحوری حرکت کند و برنامههای درسی نیز بهصورت پیوسته، خلاقانه و تمرینمحور طراحی شوند تا اتکا به حافظه کاهش یابد.
انتهای پیام/