دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 14:00

3 روز پس از ترور جو کاکس؛ اوضاع رفراندوم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا چگونه است؟

کارزارهای تبلیغاتی مربوط به رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا که در پی قتل یکی از نمایندگان پارلمان این کشور به حالت تعلیق درآمده بود، پس از سه روز از سر گرفته شد. این بار دو طرف قول داده‌اند که در فعالیت‌های تبلیغاتی از لحن محترمانه‌تری استفاده کنند.
کد خبر : 95395

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، کارزارهای تبلیغاتی رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز یکشنبه پس از سه روز وقفه از سر گرفته شد. این کارزارها پس از قتل یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس به حالت تعلیق درآمده بود. اما در حالی که دو طرف این رفراندوم قول داده بودند که پس از این حادثه لحن محترمانه‌تری را در فعالیت‌های تبلیغاتیشان در پیش بگیرند، این وعده با بالا گرفتن بحث‌ها درباره موضوع مهاجرت خیلی سریع به چالش کشیده شد.


سه نظرسنجی انجام شده در آستانه رفراندوم روز پجشنبه نشان می‌دهد که تعداد حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اندکی بیشتر شده است، اما تصویر کلی همچنان حکایت از برابری آرای مخالف و موافق جدایی دارد.


قتل جو کاکس، نمایده 41 ساله پارلمان انگلیس، بریتانیا را شوکه کرد و انتقاداتی را درباره لحن غیرمحترمانه کارزارهای تبلیغاتی مطرح کرد.


طرفداران هر دو کارزار پس از این حادثه ضمن ادای احترام به کاکس، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را حساب شده‌تر از قبل پیش می‌برند، اما همچنان بحث مهاجرت در برابر اقتصاد، موضوع داغ بگو مگوهای بین این دو کارزار است.


جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا از طرفداران ماندن این کشور در اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت: «من امیدوارم با مرگ غم‌انگیز جو، ما بتوانیم اندکی از بحث‌های سیاسی تفرقه‌انداز در کشورمان بکاهیم.»


وی افزود: «به ویژه در چند روز باقیمانده تا رفراندوم، ما ادعاهای بی‌اساس و جنگ‌های لفظی آتش‌افروزانه کمتر و استدلال‌های معقول‌تری را شاهد خواهیم بود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: بریتانیا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته