دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بینی ۸.۵ میلیون تن صادرات قیر/ ارزآوری ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری صنعت قیر کشور

پیش‌بینی ۸.۵ میلیون تن صادرات قیر  ارزآوری ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری صنعت قیر کشور
رئیس انجمن قیر ایران با اشاره به صادرات ۷.۵ میلیون تنی قیر در سال گذشته و ارزآوری ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری صادرات قیر کشور به ۸.۵ میلیون تن افزایش یابد.
کد خبر : 953575

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، داود محمدی امروز (دوشنبه ۱ بهمن) در نشست پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها، بتن، سیمان و ماشین‌آلات، گفت: امسال ۳۰ تاجر هندی از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد که امیدوار هستیم این بازدید منجر به عقد قرارداد‌های جدید و خرید قیر ایرانی شود.

رئیس انجمن قیر ایران ادامه داد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی و با معرفی آخرین دستاورد‌ها در حوزه صنعت قیر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و بیشتر شرکت کنندگان خارجی آن شرکت‌های چینی هستند.

محمدی اعلام کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها، بتن، سیمان و ماشین‌آلات در ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه برگزار می‌شود.

ایران بزرگ‌ترین صادرکننده قیر

محمدی با اشاره به وضعیت صادرات و بازار جهانی قیر، گفت: ایران بزرگ‌ترین صادرکننده قیر در دنیا است و قیر را به ۱۵ کشور صادر می‌کند که هند و چین در صدر این فهرست قرار دارند.

رئیس انجمن قیر ایران با اشاره به صادرات ۷.۵ میلیون تنی قیر در سال گذشته و ارزآوری ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری صادرات قیر کشور به ۸.۵ میلیون تن افزایش یابد.

محمدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با معضل تولید قیر‌های زیرزمینی بی‌کیفیت و ناخالص مواجه شده بودیم، گفت: این پدیده در حال حاضر کاهش پیدا کرده و تولیدات داخلی تحت نظارت با کیفیت بیشتری تولید می‌شود، اما متاسفانه قیر‌های عراقی بی کیفیت، اما با قیمت پایین به عنوان تهدید جدی در بازار داخلی جهت مصارف داخلی و هم برای مقاصد صادراتی مطرح شده است.

به گفته این مسئول؛ امروز قیر عراق در بازار‌های جهانی ٢٠ تا ٣٠ دلار کمتر از قیمت قیر ایران است، اما با کیفیتی پایین‌تر عرضه می‌شود و همین موضوع باعث به حاشیه رفتن قیر ایرانی در بازار جهانی شده است.

دلایل ضعف کیفیت جاده‌ها

رئیس انجمن قیر ایران به دلایل ضعف کیفیت جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست این ضعف به استهلاک ماشین آلات و تجهیزات راهسازی برمی گردد چراکه بیشتر پیمانکاران دارای ماشین آلات و تجهیزات راهسازی مستهلک شده هستند که برای از بین بردن این ضعف باید در راستای واردات ماشین آلات اقدامات تسهیل کننده صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تخصیص ارز کافی یکی از مهمترین دلایل در حوزه واردات ماشین آلات و تجهیزات راهسازی است که به شرکت‌ها جهت اقدامات لازم جهت تامین ماشین آلات واگذار نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب