پورثانی: برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس، باید هویتبخشی به دانشآموزان در اولویت باشد
به گزارش خبرنگار آنا، حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی مناطق سراسر کشور که امروز برگزار شد، اظهار کرد: برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس باید نگاه به دانشآموزان تغییر کند و آنان را نه فقط بهعنوان فراگیران، بلکه بهعنوان انسانهای فعال و مسئولیتپذیر در نظر گرفت.
پورثانی در ادامه گفت که برای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، باید از تمامی ظرفیتهای موجود در جامعه، اعم از مردمی و نهادی، استفاده کرد.
وی تاکید کرد که این فرآیند نیازمند یک قیام فرهنگی است که از طریق آن میتوان به نتایج مطلوب در کاهش آسیبها دست یافت.
توجه به نیازهای دانشآموزان در دنیای امروز
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانشآموزان ولینعمت ما هستند و باید به نیازهای خاص آنان در دنیای امروز توجه ویژه شود.
به گفته وی، مسیر تربیت باید بهگونهای طراحی شود که دانشآموزان بتوانند در بستر آموزشی رشد کنند و به هدفهای عالیتری دست یابند.
پورثانی یکی از راهکارهای کلیدی در کاهش آسیبهای اجتماعی را هویتبخشی به دانشآموزان دانست و تاکید کرد که باید به آنان نقش و مسئولیت داده شود. او همچنین به اهمیت ایجاد تشکلهای دانشآموزی در مدارس اشاره کرد و گفت که این فعالیتها نه تنها به تقویت هویت فردی دانشآموزان کمک میکند بلکه موجب افزایش شور و نشاط در مدارس میشود.
پورثانی در پایان با اشاره به حجم بالای کارهای روزانه در وزارت آموزش و پرورش، گفت که برای اجرای موفق این برنامهها، مدیران باید فعالیتهای تربیتی را اولویتبندی کنند تا از این طریق بتوانند فضای مناسب برای رشد دانشآموزان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد کنند.
انتهای پیام/