دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آموزش عشایر نماد عدالت آموزشی است

آموزش عشایر نماد عدالت آموزشی است
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه تجارب ارزنده‌ی گذشتگان پشتوانه بسیار ارزشمندی برای ما در تداوم مسیر آنان است؛ گفت: به یاد داشته باشیم که امروز تکیه بر جایگاهی داریم که بهمن بیگی بزرگ آن را بنیان نهاده و دستاوردهای متعددی از جمله راه‌اندازی و ایجاد دانش‌سرای عشایری ثمره تلاش و همت این مرد بزرگ است.
کد خبر : 952192

به گزارش آنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در نشستی صمیمانه با همکاران حوزه عشایر معاونت ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر، ابلاغ انتصاب امیر مهردادی به عنوان مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر که به امضای وزیرمحترم رسیده است را تقدیم ایشان کرد.

آموزش عشایر از پشت میز مدیریت نمی‌شود

وی در مرور برخی از ماموریت‌های حوزه عشایرگفت: اردوی عشایری که هرساله برای تعدادی از دانش آموزان عشایری برگزار می‌شود یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین برنامه‌های حوزه عشایر است که امسال همزمان با حضور آقای مهردادی در معاونت آموزش ابتدایی اجرا شد و به یاری خداوند و تلاش دلسوزانه همه همکاران به بهترین شکل برگزار شد و انتظار می‌رود بزودی الگوی اصلاحی جدیدی از این برنامه برای اجرا در سال آینده تنظیم شود.

معاون آموزش ابتدایی افزود: برای مدیریت و برنامه ریزی در حوزه آموزش عشایر، حضور در محیط واقعی، چادر‌ها و کانکس‌های عشایری ضروری است و تهیه مستندات و شرح کامل بازدید به همراه گزارش دقیقی از وضعیت مشاهده شده توسط تیم ارزیاب برای پیگیری مسائل این حوزه در ارتباط با ارتقاء زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای حل چالش‌های پیش روی این عزیزان را ضروری دانست.

آموزش عشایر نماد عدالت آموزشی است

حکیم زاده با بیان اینکه تجارب ارزنده‌ی گذشتگان پشتوانه بسیار ارزشمندی برای ما در تداوم مسیر آنان است؛ گفت: به یاد داشته باشیم که امروز تکیه بر جایگاهی داریم که بهمن بیگی بزرگ آن را بنیان نهاده و دستاورد‌های متعددی از جمله راه‌اندازی و ایجاد دانش‌سرای عشایری ثمره تلاش و همت این مرد بزرگ است.

وی افزود: محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای مناطق عشایری و حضور در جمع دانش آموزان عشایری برترین مدال‌هایی است که بر گردن می‌آویزیم و این دغدغه‌مندی و اهتمام در ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در این دولت و شخص رئیس جمهور مشهود است.

هدف اصلی ما ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان عشایری است

حکیم‌زاده با اشاره به این‌که ما باید با نشانگر‌های دقیق و قابل پایش، عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان عشایر را ارتقا ببخشیم، خاطرنشان کرد: فراهم کردن دسترسی به آموزش برای همه فرزندان عشایری لازم است و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد، اما مهم‌ترین اقدام مورد انتظار، برنامه ریزی و هدف گذاری برای ارتقاء کیفیت یادگیری ۲۲۰ هزار دانش آموز عشایری است.

رصد کیفی فعالیت‌های دانش آموزان با طرح «شناسنامه مدرسه»

به گفته معاون وزیرآموزش و پرورش، رصد دقیق وضعیت دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان دوره ابتدایی با وضعیت نیازمند به تلاش و دانش آموزان متوسطه با میانگین نمرات ضعیف، با استفاده از ظرفیت‌های فناوری به راحتی قابل پیگیری است و ما را در اجرای طرح حامی که حمایت مستمر یادگیرندگان را در دستورکار خود دارد، کمک خواهد کرد.

وی در این خصوص به طرح «شناسنامه مدرسه» اشاره کرد و گفت: در این طرح مدیر مدرسه اطلاعات فردی هر دانش آموز را در بستر آماده شده، تکمیل خواهد کرد و از این طریق مسیر را برای مداخله بهنگام و پیاده سازی برنامه‌های جبرانی هموار می‌نماید.

برقراری توسعه متوازن در انتخاب رشته دانش آموزان عشایری

حکیم زاده با تاکید بر احصاء وضعیت دقیق موجود در مدارس عشایری خصوصا مدارس شبانه روزی عشایری، ایجاد توسعه متوازن در انتخاب رشته را از دیگر برنامه‌های پیش رو در حوزه عشایر قلمداد کرد.

وی ادامه داد: تهیه یک شناسنامه دقیق از امکانات، تجهیزات و دیگر مسائل و چالش‌های این مدارس را برای پیگیری و برنامه ریزی‌های بعدی در راستای آموزش تمام ساحتی ضروری دانست.

بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان افزایش ارتباطات برون سازمانی را لازمه کار در این حوزه دانست و در این راستا به شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های برون دستگاهی و دغدغه‌مندی دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها نسبت به امور مرتبط با حوزه عشایر را موجب تسریع در روند امور دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب