دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

چگونه آموزش های مهارتی به توسعه اشتغال کمک می‌کنند؟

چگونه آموزش های مهارتی به توسعه اشتغال کمک می‌کنند؟
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پیگیری آموزش‌های مهارتی در جهت افزایش اشتغال و ایجاد شرکت‌های مختلف برای ارتقای فناوری و نوآوری را در دستور کار قرار داده‌ایم. 
کد خبر : 950815

فضل الله لک معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌و‌گو با آنا، اظهار کرد: ماموریت اساس نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای امر خاص و جدید تدوین شده است. 

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی اشتغال محوری است؛ تاکید کرد: پیگیری آموزش‌های مهارتی در جهت افزایش اشتغال و ایجاد شرکت‌های مختلف برای ارتقای فناوری و نوآوری را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: مشارکت دانشجویان در بحث فناوری و نوآوری از طریق انجمن‌های علمی دانشجویی برنامه جدید دانشگاه است و بر این اساس مراکز علمی کاربردی در شرکت‌های دانش بنیان و صنایع ایجاد می‌شوند؛ در صورتی که در دانشگاه‌های دیگر به دنبال ارتباط با صنعت هستند. 

لک گفت: باید از طریق ظرفیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و امکانات موجود در شرکت‌های دانش بنیان پل ارتباطی با انجمن‌های علمی دانشجویی و مراکز نوآوری ایجاد کنیم و از این طریق شرکت‌های دانش بنیان به وجود آوریم که تاکنون چندین شرکت به این روش راه اندازی شده است. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: از آنجایی که ظرفیت‌های مطلوب مکانی، فضایی و کارگاهی در شرکت‌ها داریم؛ بنابراین باید شرکت‌های دانش بنیان را جذب کنیم و در جوار صنعت امکانات و کارگاه‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم تا دانشجویان با مهارت‌های کسب کرده به کارآفرینی مشغول شوند. 

وی با اشاره به ورود فناوری‌های نوین به مباحث آموزشی دانشگاه اظهار کرد: بحث دیگری که در دانشگاه علمی کاربردی دنبال می‌شود در حوزه برنامه درسی است که نسبت به سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستیم و برنامه درسی مبتنی بر بازار کار را جدی می‌گیریم، یعنی متخصصان بازار کار در کنار کارشناسان آموزشی به تدوین برنامه‌های درسی می‌پردازند؛ بنابراین متناسب با نیاز بازار کار فعالیت‌ها را پیش می‌بریم. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: برنامه‌های درسی را بر اساس نیازبازار روز تدوین می‌کنیم که بر این اساس در دو سال اخیر به ایجاد ۱۱۰ عنوان درسی مبتنی بر IT و نرم افزار و کامپیوتر پرداخته‌ایم. همچنین اخیرا به مباحث هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ورود کرده‌ایم و رویکرد جدیدمان استفاده از فناوری‌ها از طریق نیاز سنجی پژوهشی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب