دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 14:03
معاون شهردار تهران:

جستجو برای یافتن کارگر مفقودالاثر حادثه شهران همچنان ادامه دارد

معاون شهردار تهران از پر شدن گودال حاصل از انفجار لوله گاز در منطقه شهران خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن کارگر مفقودالاثر در تونل مترو همچنان ادامه دارد .
کد خبر : 95020

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به حادثه انفجار در شهران که روز جمعه رخ داد، اظهار کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها در جریان این حادثه مشهود بود اما در این بین دو بحث مطرح است نخست علت وقوع حادثه و دوم اینکه چطور امور مربوط به آن انجام شد.


وی با بیان اینکه از لحظات اولیه شاهد تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه 5 بودیم، گفت: همه دستگاه‌ها با هماهنگی خوبی در محل حادثه حضور داشتند؛ شرکت برق علی‌رغم قطع برق نسبت به رفع مشکلات تجهیزات صدمه دیده و وصل برق اقدام کرد. شرکت آب و فاضلاب نیز شبکه جایگزینی را مشخص کرد و علی‌رغم اینکه آب قطع شده بود مجدداً نسبت به وصل آن اقدام شد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه عملیات برداشت ضایعاتی که داخل تونل بود در حال انجام است، اضافه کرد: بعد از خارج‌شدن ضایعات تکلیف کارگر مفقود شده مشخص خواهد شد.


وی با بیان اینکه اقدامات بعد از این حادثه همچنان ادامه دارد، گفت: باید درباره جبران خسارت و آسیب‌هایی که در محل به وجود آمده تصمیم‌گیری شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین گفت: در این حادثه 5 نفر به صورت سطحی دچار مصدومیت شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند. اما یک راننده بیل مکانیکی داخل تونل محبوس شده که فعلاً خبری از آن نداریم خوشبختانه ساعت بروز حادثه زمان صرف سحری و استراحت کارگران بوده و برای آنها مشکلی پیش نیامده است.


تشکری هاشمی ادامه داد: به طور قطع هر چه آمادگی بیشتر داشته باشیم سرعت ارائه خدمات بهتر و کیفیت آن بیشتر خواهد شد؛ بنابراین همچنان نیاز به تمرین و مانورهای بیشتری داریم. اما آنچه مشخص است این است که ما در زیر سطح معابر با مشکلاتی مواجه هستیم. حفره‌هایی در برخی نقاط وجود دارد که به دلیل ریزشی بودن قنات‌ها به وجود آمده و در نقاطی انبارهای چاه‌های جذبی ساختمان‌ها و همچنین نشتی لوله‌های آب منجر می‌شود که تکیه گاه زیرسطحی از ایمنی کافی برخوردار نباشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار شهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته