باید پیوندی مستحکم بین دانشآموزان و مدرسه ایجاد شود
به گزارش آنا، آیین نامگذاری ۳۰ آذرماه بهعنوان «روز آموزش ابتدایی» با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در سالن شهیدسلیمانی ادارهکل آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر برگزار شد.
در این مراسم، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب یک روز به نام آموزش ابتدایی، نشاندهندۀ خوشذوقی، توجه، ادراک و فهم صحیح نسبت به آموزش ابتدایی است و به نوع خود یک دستاورد محسوب میشود که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه عشق ورزیدن به دانشآموزان موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد، افزود: علاوه بر روشها و فنون تدریس و همچنین تسلط بر محتوا، آنچه میتواند به کار معلمی معنا ببخشد و تاثیرگذار باشد، دوست داشتن دانشآموزان است.
حکیمزاده با اشاره به اینکه توجه و تلاش برای موفقیت تمامی دانشآموزان، بهترین راهکار در آموزش ابتدایی و پیشرفت همهجانبه است، تصریح کرد: خوشبختانه شخص رئیسجمهور اهتمام خاص و ویژهای به آموزش و پرورش دارد؛ به حدی که در جلسه شورای آموزش و پرورش نیز حضور مستمر دارند که این نشان میدهد آموزش و پرورش در اولویتهای دولت قرار دارد. ظرفیت دیگر آموزش و پرورش در دوره جدید، نگاه واقعگرایانه شخص وزیر به آموزش ابتدایی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: به شرط باور و اعتقاد راسخ و در سایۀ مشارکت و کار گروهی، با هر امکاناتی میتوان اقدامات شایستهای انجام داد.
حکیمزاده با تقدیر از تلاش همۀ فرهنگیان آموزش و پرورش مازندران، یادآور شد: مازندران از نظر شاخصهای باسوادی، در زمرۀ استانهای برتر کشور و سرزمین عالمان و فقهای بزرگ است که نشان میدهد سرمایهگذاری روی فرزندان، یک خصیصه بسیار ارزشمند در خانوادههای مازندرانی است.
در پایان این مراسم، از جمعی از فعالان حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تقدیر شد.
در بخش دیگری از این سفر، نمازخانه دبستان ابوریحان بیرونی شهرستان قائمشهر با حضور عمران عباسی و علی کشوری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.
رضوان حکیمزاده همچنین در جلسه شورای معاونان شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اهمیت برنامه و تمرکز در انجام وظایف محوله، گفت: شاخصها بهترین مصداق برای سنجش عملکرد هستند. این شاخصها تنها زمانی ارتقا مییابند که بر مبنای اطلاعات دقیق، برنامهریزی صحیحی صورت بگیرد.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد و افزایش علاقهمندی و انگیزه در دانشآموزان، افزود: برنامهریزی آموزشی یک شاخص مهم در علم تعلیم و تربیت است که باید مبتنی بر جذب دانشآموزان و ایجاد و افزایش انگیزه در آنان باشد. این انگیزه با افزایش مشارکت دانشآموزان در یادگیری و همچنین با برقراری ارتباط مؤثر، افزایش مییابد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: محیط یادگیری باید به همه دانشآموزان توجه داشته باشد تا دانشآموزان نسبت به مدرسه حس تعلق خاطر کنند و پیوندی مستحکم بین دانشآموزان و مدرسه ایجاد شود. تنها در این صورت است که میتوان در فعالیتهای پرورشی، فرهنگی و تربیتی گامهای بلندی برداشت.
انتهای پیام/