سامانه نماد؛ بزرگترین کار منسجم در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان
به گزارش خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پورثانی، در جلسه حضوری با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل و نواحی شهر شیراز و برخط با شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: در تعلیم و تربیت کنونی بسیاری از محتواهای آموزشی را از جاهای مختلف گرفتیم و آن را ترکیب کردیم و تحت عنوان محتوای درسی ارایه کردیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین با هدف پرکردن خلا نبود نظریه حاکم بر تعلیم و تربیت کشور و رسیدن به حیات طیبه تالیف شد.
وی ادامه داد: در مبانی نظری سند تحول بنیادین کلمهای به عنوان آموزش و پرورش پیدا نمیشود بلکه فقط از واژه تربیت استفاده شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت فرایندی است از حرکت از وضعیت نامطلوب موجود به سمت وضعیت مطلوبی که موجود نیست.
وی نتیجه گرایی و کمی گرایی را از مهمترین چالشهای حوزه پرورشی بر شمرد و عنوان کرد: علیرغم تغییرات مکرر نیازهای دانش آموز و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر روسای آموزش و پرورش و معاونان پرورشی اسیر روزمرگی شوند کارهای تربیتی قطعا با چالش رو به رو میشود.
پورثانی گفت: آسیبهای حوزه دانش آموزی اولویت اول آموزش و پرورش است بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۹ «قانون نماد» بایددر اولویت کاری مدیران قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در سطح وزارتخانه روزانه همه فعالیتهای طرح نماد رصد و هفتهای یک روز در حضور وزیر گزارش ارایه میشود لذا در استان نیز باید هفتهای یک جلسه با حضور استاندار و در شهرستان با حضور فرماندار فعالیتهای نماد گزارش شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین کار منسجم و سازمان یافته در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در کشور «طرح نماد» است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه، فارس سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است و همچنین وجود آرامگاه بزرگان ادبیات ایران در شیراز و تخت جمشید و سایر آثار باستانی و شرایط مطلوب اقلیمی، این استان میتواند مرکز ثقل استانهای جنوبی باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:با ایجاد اردوگاه ملی و تبدیل فارس به قطب جنوب کشور، دانش آموزان استانهای جنوبی از ظرفیتهای عظیم این استان بهرهمند شوند.
پورثانی افزود: از نگاه ما استان فارس یک استان نیست بلکه یک پیشران جغرافیایی و یک قطب ادبی برای کشور است و ضروری است برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی شود.
انتهای پیام/