دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«برنامه‌ریزی و بودجه» محور جلد هشتم «مجموعه مدیریت روابط‌عمومی» شد

«برنامه‌ریزی و بودجه» محور جلد هشتم «مجموعه مدیریت روابط‌عمومی» شد
جلد هشتم مجموعه مدیریت روابط‌عمومی با عنوان فرعی «برنامه‌ریزی و بودجه» منتشر شد.
کد خبر : 941275

محمدرضا حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره انتشار تازه‌ترین جلد از مجموعه «مدیریت روابط عمومی» گفت: در جلد هشتم این مجموعه، موضوع مهم «برنامه‌ریزی و بودجه در روابط عمومی» محور قرارگفته است؛ موضوعی که معمولاً در سازمان‌هاو شرکت‌ها و به ویژه نهاد‌هایی که کارویژه فرهنگی و هنری دارند کمتر به آنها پرداخته می‌شود.

رئیس انجمن توسعه و ترویج روابط عمومی و ارتباطات افزود: عناوینی همچون تعریف برنامه‌ریزی، آشنایی با اصطلاحات برنامه‌ریزی، تعریف بودجه‌ریزی و اهداف و اصول آن، مراحل گردش بودجه در نهاد‌های دولتی، چگونگی اختصاص بودجه برای برنامه‌های روابط عمومی و تهیه منشور روابط عمومی از بخش‌های اصلی این جلد هستند.

اهمیت تنظیم بودجه در روابط عمومی‌ها

حقیقی عنوان کرد: بسیاری از مدیران روابط عمومی از اصول دقیق بودجه‌ریزی و چگونگی صرف بودجه اطلاع ندارند در نتیجه گاهی در اواسط سال با مشکل کمبود و حتی اتمام بودجه مواجه می‌شوند. این موضوع با توجه به تنوع و کثرت برنامه‌هایی که روابط عمومی‌ها در نهاد‌های مختلف دارند خود را بیشتر نشان می‌دهد. این درحالی است که این بودجه تعیین‌شده باید با یک برنامه راهبردی به فعالیت‌های حوزه روابط عمومی اختصاص پیدا کند.

وی که دارای دکتری علوم ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: مدیران روابط عمومی در شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی و تشکل‌ها مخاطبان اصلی این کتاب هستند. در نگاهی وسیع‌تر مدیران مالی در این نهاد‌ها و فعالان حوزه فناوری و ارتباطات نیز می‌توانند مخاطب بالقوه این کتاب باشند.

حقیقی درباره سایر جلد‌های این مجموعه نیز گفت: تاکنون هشت جلد از مجموعه «بانک دانش روابط عمومی» عمومی منتشر شده است. «فنون، وظایف، عملکرد»، «مراسم و تشریفات»، «رسانه‌های دیداری و شنیداری»، «روش‌های نوین تبلیغ»، «جمع‌آوری و پردازش اطلاعات»، «کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی و ارتباطات»، «شیوه‌های نوین اقناع و ترغیب» و در نهایت «برنامه‌ریزی و بودجه در روابط عمومی» عناوین این هشت جلد هستند. طبق چشم‌اندازی که تعریف کرده‌ایم، دو جلد نهم این مجموعه تا یک ماه دیگر و جلد دهم نیز تا پایان سال منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود مباحث گسترده‌ای که این روز‌ها در فضای مجازی در حوزه روابط عمومی مطرح می‌شود، چقدر به انتشار این مباحث در قالب کتاب نیاز داریم نیز گفت: دانش و اطلاعاتی که امروز به دست مردم می‌رسد بیشتر از مسیر فضای مجازی است؛ اما بخش عمده این داده‌ها با وجود گستردگی بسیار سطحی است. شبکه‌های مجازی عموماً سطحی‌نگر هستند و نمی‌توانند ابزار قابل‌اعتمادی برای انتقال مفاهیم علمی و کاربردی باشد البته این موضوع نسبی است و باید با نگاه مبتنی بر فرصت و تهدید یا همان رویکرد (SWOT) به آن بپردازیم، اما درمجموع کتاب به‌خاطر عمیق بودن و ماندگاری بالا، برای دانشجویان رشته روابط عمومی و علاقه‌مندان به این رشته کاربرد بیشتری دارد.

لازم به یادآوری است، کتاب ««مدیریت روابط عمومی؛ برنامه‌ریزی و بودجه در روابط عمومی» در ۱۰۰ صفحه در تیراژ ۱۰۰۰ عدد و با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در انتشارات ارشدان منتشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب