دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1403 - 17:28
در نشست مشترک رؤسای مرکز پژوهش ها و کمیته امداد مطرح شد؛

نگاهداری: در بررسی فقر ابعاد آن در آموزش و سلامت هم مورد توجه قرار گیرد

نگاهداری: در بررسی فقر ابعاد آن در آموزش و سلامت هم مورد توجه قرار گیرد
نشست مشترک رؤسای مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار و در آن بر اهمیت توجه به ابعاد گسترده فقر و ایجاد ظرفیت های اشتغال خرد در روستاها تأکید شد.
کد خبر : 938092

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیته‌ امداد امام‌خمینی (ره) با حضور بابک نگاهداری و سیدمرتضی بختیاری، روسای دو طرف برگزار شد. 

گزارش‌های مرتبط با محرومیت‌زدایی در برنامه‌های دولت لحاظ شود

نگاهداری در این نشست با بیان اینکه تحول در کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌خوبی صورت‌ گرفته است، گفت: در چند سال گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس در بحث فقر و محرومیت‌زدایی گزارش‌هایی را منتشر کرده است. 

وی بیان کرد: گزارش‌های تعریف خط‌فقر و گزارش‌های ادواری درباره فقر، معمولاً در آستانه تدوین و بررسی بودجه منتشر می‌شود. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه حدود ۳۰ گزارش درباره فقر و محرومیت‌زدایی در مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده و به مسئولان مرتبط داده شده، افزود: این گزارش‌ها ظرفیتی است که می‌تواند در اختیار مسئولانی که علاقه‌مند به حل مسائل محرومان هستند، قرار گیرد. 

وی به ابعاد گسترده فقر اشاره کرد و افزود: نباید فقر را فقط مالی تلقی کنیم؛ فقر در حوزه سلامت، آموزش و پرورش و... باید مورد توجه قرار گیرد. 

نگاهداری تصریح‌کرد: گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها در حوزه مقابله با فقر، ابعاد مختلف آن را بررسی کرده است. شما در کمیته‌ امداد امام‌ خمینی (ره) نیز می‌توانید با این نگاه، به ابعاد مختلف آن توجه کنید. 

اشتغال کوچک باعث کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود

سید مرتضی بختیاری نیز در این نشست با اشاره به موضوع اشتغالزایی خرد، عنوان کرد: هر چقدر اقتصاد روستا متحول شود، مهاجرت به شهرهای بزرگ هم کم می‌شود. 

رئیس کمیته‌ امداد امام‌ خمینی (ره) به تصریح ماده ۶ و بند (ج) ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت در خصوص اشتغال خرد و خانگی اشاره و اظهار کرد: نکته مهمتر از برنامه هفتم، تأکید مقام معظم رهبری است که به‌ تازگی در نشستی با کارآفرینان، توصیه و تأکید کردند که با وجود اهمیت توسعه و اجرای برنامه‌های بزرگ‌مقیاس، نباید از اشتغال‌های خرد و کوچک غفلت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب