دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از یک کنسرت پاپ؛

وقتی عرفان نبض احساس مردم را بدست می‌گیرد

وقتی عرفان نبض احساس مردم را بدست می‌گیرد
عرفان طهماسبی از آن دست خواننده‌های موسیقی ایرانی است که خیلی وقت نیست چهره شده، اما با همین زمان اندک هم قلب و روح مخاطبانش را به تسخیر خود در آورده است.
کد خبر : 938021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ـ زهره سعیدی: درست است که عرفان طهماسبی از کودکی کار موسیقی کرده و آکادمیک هم تحصیلاتش را در عرصه موسیقی ادامه دهاد، اما در دهه ۹۰ و در برنامه عصر جدید به جامعه موسیقی و مخاطبانش معرفی شد. او پیشتر شاهنامه خوانی و تئاتر کار می‌کرده، اما با اجرای «گلم گلم» در سال ۹۹ دیده شده است.

حال عرفان به جایی در عرصه موسیقی رسیده که کنسرت‌هایش به تعبیری «سولداوت» می‌شود و مخاطبانش در کسری از ثانیه بلیت‌هایش را خریداری می‌کنند.

نخستین جذابیت اول این کنسرت پخش یک کلیپ از صحبت‌های عرفان درباره نحوه خواننده شدنش و ارتباط با اعضای خانواده‌اش دارد گو اینکه در فصل نخست کنسرت‌هایش نیز کلیپی از خوانندگی‌اش در دوران کودکی پخش شده بود و حال دراین فصل به دوران بزرگسالی و حرفه خوانندگی رسیده است.

ظهور ستاره‌ای با دغدغه‌هایی از جنس مردم/وقتی عرفان نبض احساس مردم را بدست می‌گیرد

عرفان طهماسبی این شب‌ها به همت موسسه آوای هنر در اسپیناس پالاس کنسرت‌هایش برگزار می‌شود و مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

ششم مهر ماه آخرین کنسرت عرفان طهماسبی برگزار شد که او اجرایش را بدون حضور گروهش و با یک گیتار با قطعه «گلم گلم» آغاز کرد و سپس گروه به او پیوست. قطعات دیگری که او در این کنسرت نواخت قطعات «کجایی»، «نجلا»، «تردید»، «خداحافظ» و «ماه مو» بود.

او در خوش و بش با مخاطبانش عنوان کرد که به کنسرت خودتان خوش آمدید، امیدوارم لحظات خوبی را با هم سپری کنیم.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود عنوان کنم طهماسبی از هنرمندان مردمی و به قولی خاکی محسوب می‌شود این است که، خیلی راحت با مردم صحبت می‌کند و اگر مشکلی هم حین اجرا پیش می‌آید به راحتی بیان می کند ، پخش کلیپی از مصاحبه او درباره زندگی‌، اعضای خانواده و نحوه تعامل او با خانواده‌اش و اینکه چطور خواننده‌ شده نیز گویای همین صمیمیت است و همین مساله هم باعث شده که بتواند نفوذی خیلی زیر پوستی در قلب مردم داشته باشد. شاید پس از مرتضی پاشایی بتوان گفت که این خواننده دومین نفری باشد که با چنین شیوه به قلب‌ها نفوذ کرده است. در کنار این امر صفا و صمیمیت موسیقی با گویش جنوبی و استفاده از سازهای جنوب کشور مثل نی انبان نیز به این صمیمت افزوده است، چرا که مردم ما از گذشته نسبت به این نوع موسیقی گرایش زیاد داشته‌اند.

ظهور ستاره‌ای با دغدغه‌هایی از جنس مردم/وقتی عرفان نبض احساس مردم را بدست می‌گیرد

قطعات دیگر «بی من»، «دلگیر»، «وای اگر»، «گلوبند»، «پرسه» و «تو» نیز دراین کنسرت اجرا شد که حین اجرای قطعه «گلوبند» به دلیل اقبال زیاد این کار، این قطعه دو مرتبه در انتهای کنسرت اجرا شد.

گروه موسیقی این خواننده هوشنگ محمدی نی انبان، علی شقاقی گیتار، مصطفی سرابی خواننده، نوازنده ساکسیفون و فلوت، بهنام شکرالهی نوازنده الکتریک، احسان یزدانی سرپرست گروه و نوازنده پیانو و ایمان آرتین رهبر گروه و گیتاریست هستند.

ظهور ستاره‌ای با دغدغه‌هایی از جنس مردم/وقتی عرفان نبض احساس مردم را بدست می‌گیرد

امید می‌رود که این خواننده به زودی در عرصه‌های بین‌المللی نیز خوش بدرخشد و بتواند در دیگر کشور‌ها نیز اجر کند و اینکه صدایش را با پرورش محسوسی که در همه این سال‌ها داشته گرم و سالم نگه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب