دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه جدید آموزش و پرورش با تمرکز بر طراحی بازی‌سازان

برنامه جدید آموزش و پرورش با تمرکز بر طراحی بازی‌سازان
مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تدوین برنامه جدید آموزشی؛ تمرکز بر طراحی بازی‌سازان، نه بازیکنان خبر داد.
کد خبر : 937646

حمید یزدانی، مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی را در دوره متوسطه اول آغاز کردیم، در گفتگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: در برنامه‌نویسی یا کد نویسی از الگوریتمی استفاده می‌کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند برای انجام فعالیت‌ها آن را درک کرده و انجام دهند.

وی با بیان اینکه مدارس را در دوره متوسطه اول برای آموزش کدنویسی و برنامه نویسی مجهز به فناوری‌های نوین کردیم، تصریح کرد: آموزش فناوری‌های نوین برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ لذا برای دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم دروسی اختصاص داده شده تا دانش‌آموزان با این فناوری‌ها آشنا شوند و برنامه‌های مورد نیاز به برنامه نویسی را بتوانند نصب کنند.

یزدانی آموزش برنامه‌نویسی و کدنویسی را برای مدیران و معلمان مهم تلقی کرد و ادامه داد: خانواده‌ها و معلمان لازم است که این فناوری را به‌کار گیرند؛ لذا ما برای تسهیل این امر و آموزش مدیران و معلمان ابتیاع کردیم.

مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات لازم در حوزه فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به 18 هزار معلم آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: آموزش پایتون از نیمه آبان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کار و فناوری ۱۸ هزار ۵۰۰ معلم مطالعات اجتماعی نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری در حوزه بازی‌سازی انجام می‌شود، عنوان کرد: علاوه‌بر آموزش معلمان این کار نیز در دستور کار قرار دارد.

یزدانی با بیان اینکه موضوع تولید و طراحی بازی امروزه بسیار مهم است، اظهار کرد: چرا که دانش آموزان امروزی یعنی (نسل Z) به درس علاقه ندارند و ما باید محتوا‌های آموزشی را در قالب‌هایی همچون بازی به آنها آموزش دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تشخیص هویت دانش‌آموزان یکی از ماموریت‌های مهم ماست، تصریح کرد: در تمام بازی‌هایی که طراحی می‌شود ما قصد داریم با به‌کارگیری نماد‌های ایرانی‌اسلامی دانش آموزان را با مصادیق آشنا کنیم و بستری برای توسعه فرهنگ ایرانی به‌وجود آوریم.

وی با بیان این که ما قصد داریم در قالب گروه‌های شش نفره دانش‌آموزان و معلمان را آموزش دهیم؛ عنوان کرد: در این گروه‌ها معلم به عنوان منتور راه و چاره بازی‌سازی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد. در همین خصوص شعار ما طراحی بازی‌ساز است و قصد آموزش به بازیکن را نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب