دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار نیمروز:

پردیس‌های دانشگاه آزاد استعداد‌های مستعد خفته را شناسایی کنند 

پردیس‌های دانشگاه آزاد استعداد‌های مستعد خفته را شناسایی کنند 
فرماندار نیمروز، راه‌‌اندازی پردیس‌های دانشگاهی در مناطق کم‌برخوردار را در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی دانست و تأکید کرد که پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید استعداد‌های مستعد خفته را شناسایی کنند.
کد خبر : 937356

به گزارش خبرنگار آنا، فرماندار، امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیمروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل با سرپرست این واحد دانشگاهی دیدار کردند.

فرماندار نیمروز در این دیدار گفت: مردم و دانشگاه آزاد اسلامی از هم جدا نیستند و نمونه بارز همدلی و همکاری مردم با مسئولان را می‌توان در این نهاد علمی و فرهنگی مشاهده کرد.

محمد امینی‌راد، راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاهی در مناطق کم‌برخوردار را در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی دانست و بیان کرد: امروز کیفیت آموزشی و استانداردسازی فضای آموزشی این پردیس‌ها مطالبه‌ اصلی مسئولان و مردم است.

وی، خواهان پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی در این پردیس‌ها شد و افزود: شناسایی استعداد‌های خفته و بازمانده از تحصیل یکی دیگر از رسالت‌های پردیس‌های دانشگاهی است که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نیمروز با اشاره به عدم استقبال مناسب از رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها، افزود: چرایی عدم استقبال از رشته‌های فنی و مهارتی توسط داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل هم در این دیدار، دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه کارآفرین معرفی و تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی درراستای اهداف چشم‌انداز و سند تحول و تعالی دانشگاه به سمت ایجاد و حمایت از رشته‌های مهارتی پیش رفته است.

سعید مقدم‌بقا، استفاده از ظرفیت مراکز رشد در نمایش تبدیل علم به عمل را در تشویق دانشجویان به عضویت در هسته‌های فناور مؤثر دانست و افزود: این هسته‌ها موجب ایجاد انگیزه‌ فعالیت‌های کارآفرینی در دانشجویان می‌شوند.

وی با یادآوری افزایش رشته‌های مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل گفت: معرفی بازار کار این رشته‌ها به داوطلبان ورود به دانشگاه موجب استقبال از رشته‌های فنی و مهارتی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل از حمایت فرمانداری، ستاد اقامه نماز جمعه و اداره آموزش و پرورش شهرستان نیمروز از پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان قدردانی و عنوان کرد: حمایت مسئولان از پردیس‌ها موجب رشد و توسعه و همچنین ارتقای فرهنگی آن شهرستان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب