دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1403 - 10:11
ولیلو مطرح کرد؛

قرارداد دانشگاه آزاد آذربایجان‌غربی با ۱۵۰ کارخانه، شرکت و نهاد برای اجرای «طرح پویش»

قرارداد دانشگاه آزاد آذربایجان‌غربی با ۱۵۰ کارخانه، شرکت و نهاد برای اجرای «طرح پویش»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه تعداد ۱۵۰ کارخانه، شرکت و نهاد در اجرای طرح پویش با این دانشگاه طرف قرارداد هستند، گفت: به اذعان صاحبان صنایع، برگزاری رویداد صدرا و طرح اشتغال گام مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنعت است.
کد خبر : 937238

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در آیین گشایش رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس اظهار کرد: رویداد صدرا به‌دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان است تا آنها بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی، برگزاری رویداد صدرا را دروازه‌ای برای ورود دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل چهارم دانست و ادامه داد: رویداد صدرا زمینه‌ای مهیا می‌کند تا دانشگاه کارآفرین و مأموریت‌گرا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دانشجویان از طریق رویداد صدرا که برگرفته از صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است، برای اشتغال همزمان با تحصیل به‌منظور آشنایی عملی با آموخته‌های نظری خود در قالب طرح پویش مشغول فعالیت در صنعت می‌شوند و علاوه بر کسب درآمد و کمک هزینه تحصیلی، آینده شغلی مورد علاقه خود را نیز تضمین می‌کنند.

ولیلو با تأکید بر اینکه اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در طرح پویش فعالیت دارند، عنوان کرد: از این میزان، یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو صرفاً مربوط به واحد ارومیه است و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا اسفندماه سال جاری، تعداد دانشجویان فعال در این طرح در سطح استان، به ۳ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی مبنی بر فعالیت ۲۰ درصد از کل دانشجویان واحد‌ها و مراکز استان در طرح پویش اشتغال تبیین کرد: برگزاری رویداد صدرا و طرح پویش، یک کار ابداعی به سبک نوین و تحول‌آفرین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو بستر دانشگاه‌ها و صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر ۴۰ سال فعالیت آموزشی و پژوهشی مستمر در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه در فصل جدید فعالیت، روی کارآفرینی و نقش‌آفرینی در جامعه به‌عنوان یک دانشگاه عملگرا و مأموریت‌گرا در حال فعالیت است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نمی‌کند.

ولیلو با تأکید بر اینکه اکنون تعداد ۱۵۰ کارخانه، شرکت و نهاد در اجرای طرح پویش با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی طرف قرارداد هستند، عنوان کرد: به اذعان صاحبان صنایع، برگزاری رویداد صدرا و طرح اشتغال گام مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنعت برداشته است.

وی، نقش‌آفرینی دانشگاه در جامعه و رفع مشکلات، دغدغه‌های مردم و مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف را زمینه انتخاب دانشگاه اصلح توسط مردم دانست و گفت: اگر امروز ما اراده کنیم و موجب شویم سفره‌های مردم بزرگتر شود، نقش مؤثری ایفا خواهیم کرد؛ درغیراینصورت، صرفاً تولید مدرک و تولید دانشجوی بیکار اصلاً هدف ما نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ادامه به برگزاری رویداد ملی عصر امید «غذا و فراسودمندها» در واحد ارومیه از ۲۲ تا ۲۴ آبان‌ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان که در حوزه صنایع غذایی فعالیت می‌کنند از کل کشور در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

ولیلو خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد احصاء و رفع نیازمندی‌ها در حوزه کشاورزی، غذایی، دامی و صنایع تبدیلی است؛ در حقیقت هر آنچه می‌تواند در بحث زنجیره تولید غذا اتفاق بیفتد در این رویداد به منصه ظهور خواهد رسید و به سبب اهمیت این رویداد، مهمانان و صاحب‌نظرانی در حوزه غذا و فراسودمند‌ها در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم داشت.

به گزارش آنا، رویداد صدرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس با حضور ۴۰ شرکت، کارخانه و نهاد از اول آبان‌ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۴ آبان‌ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب