دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1403 - 14:41
کلانتری مطرح کرد؛

کاهش تراکم دانشجویی با راه‌اندازی مراکز آموزشی در استان البرز

کاهش تراکم دانشجویی با راه‌اندازی مراکز آموزشی در استان البرز
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: سعی بر این داریم که در سایر شهرستان‌های استان مراکز آموزشی را راه‌اندازی کنیم تا تراکم دانشجویی مجموعه فقط در منطقه و نقطه‌ای از شهر نباشد.
کد خبر : 937169

به گزارش خبرنگار آنا، حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در نشست هم‌اندیشی و گفتمان متقابل ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر اقدامات بسیار ارزنده و شایانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز صورت گرفته و نزدیک به ۵۰ درصد از دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل و علم‌آموزی هستند.

وی افزود: در دو سال اخیر مراکز فردیس و طالقان را نیز فعال کرده و با مطالعه و آمایش سرزمینی سعی بر این داریم که در سایر شهرستان‌های استان نیز مراکزی را راه‌اندازی کنیم تا تراکم دانشجویی مجموعه فقط در منطقه و نقطه‌ای از شهر نباشد و در این راستا نیازمند حمایت، همکاری و همراهی همه دستگاه‌های استان و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و منابع مختلف هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: ترغیب، تشویق و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل و جز امور مهم و حیاتی در جامعه و دانشگاه به شمار رفته و در همین راستا همکاری و همراهی در حوزه‌های مختلف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان انجام شده که ازجمله می‌توان پیگیری و جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل و راه‌اندازی کارگروه‌ها و تشکل‌های امر به معروفی و... را نام برد همچنین در موضوع عفاف و حجاب نیز اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای صورت گرفته است.

قانون حمایت از آمران به معروف چیست؟

مدیرکل حقوقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر که موضوع بسیار مهمی است در جامعه مشخص بوده و نخستین فرمانی که حضرت امام خمینی (ره) نیز در آغاز انقلاب دادند تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر بود؛ اما آن چیزی که هدف غائی و نهایی این ستاد بود محقق نشد.

حجت‌الاسلام یاسر خلیلی اضافه کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر امر بدیهی و لازم بوده و مهم این است که چگونه ایجاد و اجرا شود در ابتدای امر باید وظیفه اصلی ستاد که احیا بوده، مشخص شود یعنی امور فراموش شده‌ای که به دلیل غفلت، سهل‌انگاری و... فراموش گشته را گوشزد کرده و از فضای اجرایی فاصله بگیریم. اساساً قانون حمایت از آمران به معروف این‌گونه است که به خوبی‌هایی که دیگران درصدد انجام آن هستند کمک کنیم.

وی مطرح کرد: دلیل اینکه در امر به معروف و نهی از منکر به هدف اصلی نرسیدیم این است که در اطلاع‌رسانی، تبیین و تشریح موضوع به‌درستی عمل نشده و گرنه دین با همه سختی‌ها می‌تواند به‌صورت شیرین به جامعه ارائه و اگر زیبایی و حلاوتش نمایان شود دیگر نیازی نیست که امر به کاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب