دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عطارزاده در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند مطرح کرد؛

نگاه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله و جامعه پرداز است

نگاه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله و جامعه پرداز است
معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: نگاه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله و جامعه پرداز است.
کد خبر : 937128

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم تکریم هادی عبدالهی فر و معارفه کوروش پارسا معین سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مصطفی ملکی معاون دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، علی اکبر زندی مدیر روابط عمومی استان تهران، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران و کارکنان این واحد دانشگاهی و مسئولین شهر دماوند برگزار شد.

در این مراسم؛ ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: توجه دانشگاه آزاد به اثربخشی اجتماعی و صنعت و نگاه دانشگاه حل مساله و جامعه پرداز می‌باشد. در گذشته نگاه جزیره‌ای در دانشگاه حاکم بود و هر واحد مستقلا کار‌های خود را پیش می‌گرفت ولی در حال حاضر نگاه و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی عوض شده و هیچ واحدی مجزای از بقیه نیست و ما باید نگاه شبکه‌ای داشته باشیم چرا که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله و جامعه پرداز است.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه بیان کرد: دانشگاه در هر شهری که احداث شده است باید برای مردم آن منطقه تاثیر گذار باشد؛ دانشگاه باید به توسعه فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نوآوری و رشد آن شهر کمک کند؛ مجموعه مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه دینی، نوآورانه، مهارتی، فرهنگی و شغلی به مسئله آموزش دارند و همه ما باید بستر مناسب برای این امر را فراهم نماییم تا در بعد ملی نیز تاثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر موارد ذکر شده، موضوع جدید دیگر نیز در دانشگاه با عنوان «عرصه محوری» مطرح است؛ این مسئله بدین معناست که اساتید باید در عرصه عمل و صنعت هم وارد شوند و امکان حضور دانشجو در محیط صنعتی فراهم شود و حتی در همان جا کلاس درس برگزار شود.

عطارزاده افزود: در همین راستا و با ایجاد دو طرح پویش اشتغال و رویداد صدرا، اقدام بزرگی در جهت مهارت آموزی و در نهایت اشتغال این عزیزان برداشته شده است و در نتیجه، این فعالیت‌ها نشان می‌دهد رویکرد دانشگاه تغییر کرده و این امر مورد استقبال مردم و دانشجویان قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نخبگان در خصوص خیزش جدید علمی که نتیجه این خیزش علمی مستقیماً وارد جامعه صنعت می‌شود اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی معتقدیم فاصله دانشگاه و صنعت باید برداشته شود و در این راستا اقداماتی انجام شده است و نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

معاونت هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان سخنان خود، ضمن تشکر از هادی عبداللهی فر گفت: اینجانب در طول دوران آشنایی با آقای عبداللهی فر چیزی جز صداقت، آرامش، متانت، راستگویی، حس مسئولیت، دغدغه‌مند بودن برای واحد دماوند و حمایت همیشگی از همکاران این واحد دانشگاهی ندیدم و اینک که وی به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم دکتر کوروش پارسا معین نیز در این عرصه موفق و سربلند باشد.

در ادامه این مراسم؛ دکتر هادی عبداللهی فر ضمن تشکر از دکتر عطارزاده، مسئولین شهرستان، معاونین و همکاران به ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده در دوران مسئولیت خود پرداخت و انتصاب دکتر پارسا معین را تبریک گفت.

کوروش پارسا معین نیز در سخنانی ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر مهدی طهرانچی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، و تقدیر از زحمات روسای قبل این واحد، دکتر محمود صفری و دکتر هادی عبداللهی‌فر، گفت: هدف بنده از قبول این مسئولیت استفاده از دانش و تجربه چندین ساله برای اعتلای جایگاه واحد دماوند است.

در این مراسم عطارزاده، حکم دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی را به کوروش پارسا معین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اعطا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین با صدور نامه جداگانه‌ای از زحمات و تلاش‌های دکتر هادی عبدالهی فر در دوران مسئولیت تقدیر و تشکر کرد.
لازم به ذکر است؛ دکتر سیامک بهاروند دارای مدرک دکترای مدیریت آموزش عالی است.

از جمله سوابق اجرایی وی میتوان به: مسئولیت در وزارت صمت، خودروسازی (سایپا، زامیاد و امدادخودرو) و معاونت توسعه مدیریت واحد رودهن اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب