دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تسریع در پیشبرد مقاصد دانشگاه اسلامی با کمک بسیج اساتید

تسریع در پیشبرد مقاصد دانشگاه اسلامی با کمک بسیج اساتید
دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کانون بسیج اساتید برای پیشبرد مقاصد دانشگاه در مسیر دانشگاه اسلامی کمک کند تا در این مسیر حرکت‌ها سرعت بگیرد.
کد خبر : 936984

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام محمدناصر صالحی‌افشار دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه آزاد اسلامی  واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات از کانون‌ها کمک به مجموعه مدیریتی برای پیشبرد مقاصد دانشگاه در مسیر دانشگاه اسلامی است در تحقق این دانشگاه یکی از گروه‌هایی که نقش مهم بر عهده دارد کانون بسیج اساتید بوده که به مدیریت کمک کند تا در این مسیر حرکت‌های دانشگاه سرعت بگیرد.

وی افزود: ساخت تمدن دانشگاه اسلامی به معنی نیاز تحول اساسی در نظام آموزشی کلان کشور است. نوع نگرش به ساختار آموزشی کشور که از نظام آموزشی کشور چه می‌خواهیم در نگاه تمدنی، نگاه قرآنی و تمدنی بنده سازی بوده یعنی در جامعه بنده خدا باید درست کنیم.

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: می‌خواهیم در دانشگاه‌ها، ضعف‌های دوره‌های قبل را از لحاظ فرهنگی حل کنیم و از بسیج اساتید توقع داریم دانشجو‌هایی که ریشه تربیتی آنها درست پایه‌گذاری نشده و از سن پذیرش مطالب گذشته را هدایت کنند. دوست شدن منطقی با جوانان مؤثر است گاهی می‌توان با دوستی با جوانان، روی جوان‌ها کار کرد.

صالحی‌افشار با اشاره به وظایف بسیج اساتید عنوان کرد: در بخش فرهنگی، یکی از کار‌هایی که بر عهده بسیج اساتید است برنامه‌ریزی برای خانواده‌ استادان در بخش معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج بوده که نیازمند بودجه است. فراهم کردن زمینه‌ها برای اردو‌های خانوادگی استادان که خانواده‌ها با هم آشنا شوند در نشست‌هایی که با هم دارند تأثیرات مثبت را به همدیگر انتقال دهند و اثرات مثبت اخلاقی در شکل‌گیری جامعه سالم با تکیه بر خانواده درست و سالم منطبق بر نگاه تمدنی شکل بگیرد.

وی مطرح کرد: در بحث کار تشکیلاتی، پایگاه‌های بسیج که در مساجد شکل گرفته پایگاه اصلی بوده و یکی از وظایف بسیج اساتید ارتباط استادان با مساجد محل خودشان است. برنامه‌های مسجد محوری در قالب مشاوره به اهالی محل در بخش‌های مختلف می‌توانند نقش ایفا کنند و تأثیرگذار باشند. استادان بسیجی می‌توانند در طرح‌های کارآفرینی در محله، منطقه و بین دانشجویان برگزار کنند که از این طریق می‌توانند دانشجویان را جذب و در مرحله بعدی درباره مسائل فرهنگی این دانشجویان کارکنند.

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: از دیگر وظایف بسیج اساتید که باید بر آن متمرکز شوند معاونت سازندگی کانون‌های بسیج اساتید است. باید در دانشگاه، کانون‌ها دفتر داشته باشند تا بتوانند همفکری انجام دهند.

صالحی‌افشار اضافه کرد: بحث دیگر در کانون‌ها بحث اندیشه‌هاست که باید تأکید شود برای تشکیل اندیشکده‌ها متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای و استانی و کشوری، باشد. دانشکده‌ها بازوی علمی و پژوهشی کانون‌های بسیج هستند که باید شکل بگیرد برای کار‌های تخصصی علمی توسط اساتید بسیجی که اینها می‌توانند تبدیل بشوند به شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌ها و پروژه‌های استانی و کسب درآمد از طریق اندیشکده تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب