دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در روز چهارم جشنواره فیلم‌کوتاه تهران چه خبر است؟

از معرفی تازه‌های نشر تا برگزیدگان بخش ویژه کتاب و سینما

از معرفی تازه‌های نشر تا برگزیدگان بخش ویژه کتاب و سینما
نمایش آثار جشنواره چهل و یکم فیلم کوتاه تهران در حالی امروز به روز چهارم رسید که اکران فیلم‌های بخش‌های اصلی و جنبی این رویداد در پردیس ملت ادامه دارد.
کد خبر : 936956

به گزارش  خبرگزاری آنا، امروز دوشنبه ۳۰ مهر و در چهارمین روز از این رویداد فیلم‌های کوتاه داستانی «بود و باش»، «پیام»، «چمدان»، «زیر سایه بلوط»، «رویاساز» و «گوآلی ژوانگ» در سالن‌های یک و سه پردیس سینمایی ملت در سانس ۱۳ نمایش داده می‌شوند. این سالن‌ها همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ میزبان مخاطبانی هستند که به تماشای فیلم‌های کوتاه داستانی «تاری»، «ورزیگر»، «راوی»، «دادرسی» و «کین آختن» می‌نشینند.

در سانس بعدی از ساعت ۱۸ در سالن‌های یک و سه باکس داستانی شامل فیلم‌های کوتاه «خانه ماه»، «نسبتا خوشبخت»، «مرتد»، «کودکی» و «خسرو ۱۲۷» اکران دارند. «حدود ۱۳ کیلوگرم»، «تانکر»، «روز خداحافظی»، «اهلی» و «رب زنبور عسل» نیز آثاری هستند که در سانس ۲۰:۳۰ سالن‌های یک و سه نمایش داده می‌شوند.

در سالن‌های دو و پنج خانه جشنواره باکس فیلم‌های داستانی در چهارمین روز برگزاری ر‌ویداد در ساعت ۱۳ با نمایش فیلم‌های «زا»، «سیزده سالگی»، «پس از پدر»، «چولیبولی»، «تونل» و «گزنه» ادامه می‌یابد.

فیلم‌های کوتاه «تبر»، «خرده سیاره»، «آپاترید»، «جشن هنر»، «شازده کوچولو» و «فیلمی که ساخته نشد» نیز در سالن‌های ۲ و ۵ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ اکران می‌شوند.

در همین سالن‌ها و از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاه داستانی «ئاسو»، «سر»، «شلال»، «شیفت» و «کشک‌های شور عزیز» در بخش مسابقه ملی روی پرده می‌روند.

مخاطبان فیلم‌های داستانی همچنین می‌توانند در همین سالن‌ها در سانس ۲۰:۳۰ آثار «نومان»، «حنابندون»، «لیمو از همه چیز خبر داشت»، «رئیس شمایی» و «هلیوس» را تماشا کنند.

سالن ۹ پردیس ملت از ساعت ۱۳ به اکران فیلم‌های تجربی «تروما»، «کانتور»، «گل‌قالی»، «این و آن و ایگو»، «زمزمه‌های جنوب»، «و آزاد می‌شوم»، «شطرنج آتش»، «زیگورات»، «هبوط»، «بازتاب نوستالژی‌های سبز» و «بیرون از قفس» اختصاص خواهد داشت.

از معرفی تازه‌های نشر تا برگزیدگان بخش ویژه کتاب و سینما

همین سالن از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ به اکران فیلم‌های کوتاه مستند «کتایون»، «هادی رستم بود»، «با قید محرمانگی» و «این خانه و جذام مادرم» می‌پردازد.

در سانس بعد سالن ۹ و از ساعت ۱۸ فیلم‌های کوتاه «نخ»، «دالکه»، «راز»، «کوتی»، «برقص» و «گدار» از بخش کتاب و سینما اکران می‌شوند.

در سانس پایانی سالن ۹ و از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های کوتاه پویانمایی «خسوف»، «مردوپنجره»، «ناجور دشت»، «راه»، «پر»، «پسران فریدون» و «شکوه» روی پرده می‌رود.

سالن ۱۰ خانه جشنواره تهران نیز در روز چهارم میزبان مخاطبان علاقه‌مند به تماشای آثار بین‌الملل است. در سانس ۱۳ این سالن فیلم‌های «در سایه سرو»، «شاهکار»، «من آنجا بودم، قسمت دوم»، «پسر ماهی‌گیر»، «سه‌خواهر» و «اشباحی از شرق» روی پرده می‌رود.

در سانس ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه «بد برای یک لحظه»، «هیپوکامپوس»، «زرد»، «آرمسترانگ»، «گیزاکی»، «پورزال» و «موری» اکران می‌شود.

در همین سالن و از ساعت ۱۸ فیلم‌های «یک فیلم کوتاه درباره بچه‌ها»، «فرشته‌ها»، «امسال هالوین نداریم»، «پلیس بین آنها»، «عروسی سوار بر سورتمه» و «ایلسه» از بخش بین‌الملل اکران می‌شود.

در سانس پایانی سالن ۱۰ هم امروز از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های «همان بازیکن دوباره شلیک می‌کند»، «اتاق ۶۶۶»، «بازدید دوباره از شهر نقره‌ای» و «زاویه معکوس» اکران می‌شود.

امروز از ساعت ۱۳ در سالن ۶ هم نمایش‌های بخش بین‌الملل دنبال می‌شود و فیلم‌های «۶ هزار دروغ»، «کلید»، «در روز هشتم»، «شعر پایان تابستان»، «آمریکا»، «پوسته» و «سیاه دریا» روی پرده می‌رود.

در همین سالن و از ساعت ۱۵:۳۰ فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل نمایش داده می‌شوند که فیلم‌های «دختری با چشمان مشغول»، «با کمال انسانیت»، «هنر بخشندگی»، «عبور»، «ارز»، «سیاره جدید»‌و «قرار بو من اول باشم» در این بخش روی پرده می‌رود.

در سانس ۱۸ و از فیلم‌های بخش بین‌الملل هم فیلم‌های «علف‌های هرز»، «خرامش»، «خانه»، «ضیافت»، «آب باش»، «آشوب» و «بادکنک‌های خوشحالی» در سالن ۶ اکران می‌شود.

«گرگ»، «درباره تمثال سری»، «شلال»، «دوراهی دلفین»، «تا ابد دوستت دارم»، «باران آفتابی»‌و «آیین آب» از فیلم‌های بخش بین‌الملل هستند که در سانس ۲۰:۳۰ در سالن ۶ روی پرده می‌روند.

سالن ۸ امروز و از ساعت ۱۳ میزبان بخش ویژه مرور آثار نیما عباس‌پور می‌شود.

در سانس دوم این سالن و از ساعت ۱۵:۳۰ از فیلم‌های بخش کتاب و سینما، فیلم‌های کوتاه «تعمیر شب»، «پاییز آمد»، «سرباز»، «شاهپر»، «فرزند آدم» و «هارمونیکا» روی پرده می‌رود.

در سانس ساعت ۱۸ این سالن فیلم‌های کوتاه «دم دراز زرافه»، «بی‌ثمر»، «نرموک»، «گره»، «اسکار»، «آنتراکت» و «خالده» از بخش ویژه استعداد نو اکران می‌شود.

در سانس پایانی سالن ۸ هم از ساعت ۲۰:۳۰ فیلم‌های «آخرین سواری»، «طلوع سرد»، «خپره»، «جنگل»، «هشت تیر»، «پای پرواز» و «ابله» روی پرده خواهند رفت.

نشست‌های نقد و بررسی آثار مسابقه ملی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران نیز امروز در سانس ۱۵ با بررسی آثار پویانمایی با حضور بابک نکویی، دنبال می‌شود. در سانس ۱۷ آثار تجربی با حضور رامتین شهبازی نقد و بررسی خواهد شد و در دو سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ آثار داستانی با حضور سعید قطبی‌زاده نقد و بررسی می‌شود.

همچنین نمایشگاه کتاب و سینما و نمایشگاه عکس جشنواره تهران نیز در پردیس سینمایی ملت میزبان مخاطبان رویداد چهل و یکم تهران است.  

نشست‌های تخصصی "۴۱_۲۰" چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز امروز دوشنبه ۳۰ مهر در پردیس سینمایی ملت "درباره نساختن" به دبیری عطا مجابی در سانس ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با موضوع "گذر از کلیشه‌های تولید" توسط استادان مهدی کرم‌پور و تام پالمن دنبال می‌شود.

در سانس ۱۳:۳۰ تا ۱۵ "اشتباهات پر تکرار در فیلم کوتاه" با حضور آرش رصافی و نیما عباس پور موضوع مورد بررسی نشست است.

از معرفی تازه‌های نشر تا برگزیدگان بخش ویژه کتاب و سینما

سانس ۱۵:۳۰  تا ۱۷ این نشست‌ها به موضوع «اقتصاد فیلم کوتاه» با حضور هانا میروننکو و مصطفی احمدی اختصاص دارد و در سانس ۱۷:۳۰ تا ۱۹ «تولید فیلم کوتاه با به کارگیری هوش مصنوعی» با حضور مصطفی ضابط آموزش داده می‌شود.

از ساعت ۲۰ امشب نیز اختتامیه بخش کتاب و سینما و معرفی تازه‌های نشر انجمن سینمای جوانان ایران از ساعت ۲۰ در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب