دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین همایش ملی مهارت افزایی؛

یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود

یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: نظام آموزش عالی ایران تا دو دهه آیند تغییر می‌یابد و مهارت محوری جایگزین کامل مدرک دانش آموختگان در بازار کار می‌شود.
کد خبر : 936891

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

داود یونسیان، رئیس دانشگاه علم و صنعت، در این همایش با اشاره به تاریخچه این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت در سال ۱۳۰۸ تأسیس شد و اولین مهندس کشور در سال ۱۳۱۱ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید.

وی ادامه داد: این دانشگاه مولد ۱۰ صنعت بزرگ کشور است و همچنین می‌توان به اولین ماهواره‌ای که در این دانشگاه ساخته شد، اشاره کرد که در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید.

یونسیان تصریح کرد: امروزه توربین ۲۰ مگابایتی ملی گلوگاه انرژی کشور به شمار می‌آید و این دانشگاه بیش از ۳۰ سال است که در این زمینه فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه حمل و نقل تخصص دارد، تأکید کرد: دانشکده راه‌آهن و مهندسی خودرو ارتباط نزدیک این دانشگاه با صنعت را نشان می‌دهد.

یونسیان در ادامه گفت: نظام آموزشی در دنیا در حال تغییر و تحول مداوم است و در دو دهه آینده، چهار ویژگی اصلی در آموزش عالی به‌وجود خواهد آمد. 

وی اولین ویژگی را عدم توقف یادگیری پس از فارغ‌التحصیلی دانست و افزود: فارغ‌التحصیلان در آینده نه تنها بر اساس مدرک تحصیلی بلکه باید دوره‌های مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای را نیز بگذرانند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت دومین ویژگی را اهمیت مهارت نسبت به مدرک دانست و گفت: دیگر از فرد پرسیده نمی‌شود که چه مدرکی دارد، بلکه مهارت‌ها تعیین‌کننده خواهند بود.

وی درباره ویژگی سوم خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در طول تحصیل خود را با نیازهای بازار همسو کنند و در این راستا اطلاعات کسب نمایند؛ مهارت‌محوری نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

یونسیان در انتها به ویژگی چهارم اشاره کرد و گفت: دانشجویان از ابتدای تحصیل باید هدفی را دنبال کنند که تنها به مدرک مرتبط نیست، بلکه به حل مسائل و چالش‌های کشور مربوط می‌شود. افرادی که در دنیا ثروتمند هستند نیز از این قبیل افراد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب