دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 17:21

نقش برجسته استادان در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب

نقش برجسته استادان در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر گفت: مهم‌ترین نقش استادان دانشگاه، گفتمان‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب است.
کد خبر : 936868

به گزارش خبرنگار آنا از آزادشهر، زید احمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر در نشست توجیهی دستیاران آموزشی اظهار کرد: با توجه به مأموریت‌های دانشگاه در خصوص تربیت و پرورش نسل آینده کشور باید در همه عرصه‌های آموزشی، تربیتی، عملکردی و بویژه ظرفیت کلاس‌های درس استادان در حوزه گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر با اشاره به تفکیک دو حوزه باور و رفتار در حوزه عفاف و حجاب، ظرفیت کلاس درس برای درونی‌سازی باور این فرهنگ غنی را یادآور شد و افزود: تبیین صحیح و منطقی اهمیت و ضرورت فرهنگ عفاف و حجاب، تضمین‌کننده باور و رفتار مناسب در این حوزه خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه سلامت محیط دانشگاه، تضمین کننده کیفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی است، عنوان کرد: با ارتقای شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه می‌توان مقابله با رفتار‌های ناهنجار را محقق کرد و بدون شک درحوزه گفتمان سازی و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، مهم‌ترین نقش را اساتید دانشگاه برعهده دارند.

نقش برجسته استادان در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه از سوی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ترسیم نقشه راه دانشگاه برشمرد و تأکید کرد: اجرای درست سند تحول و تعالی دانشگاه، حرکت به سوی تبدیل نظام جدید دانشگاه آزاد اسلامی از کلاس‌محوری به حل مسئله است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر خاطرنشان کرد: اساس سند تحول توانمندسازی اساتید است و برگزاری جلسات توجیهی و هم اندیشی دستیاران آموزشی در راستای اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه است و تمرکز اساتید در کلاس‌های درس باید بر تربیت دانشجویانی با باور‌های دینی، فضایل اخلاقی و مجهز به دانش بوده تا نقش آفرینی دانشگاه در تربیت نسل جوان برای تمدن سازی اسلامی و پیشرفت همه جانبه انقلاب اسلامی برجسته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب