دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قطب‌الدین صادقی:

جشنواره مجازی حکیم فردوسی خلاء کمبود آثار برای جوانان را پر می‌کند

جشنواره مجازی حکیم فردوسی خلاء کمبود آثار برای جوانان را پر می‌کند
داور بخش متون مکتوب جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: نسل جدید برای جایگزین کردن میراث گذشتگان خود به آثار کاذب، تقلیدی، سطحی و گذرایی ترجمه شده از فرهنگی دیگر روی می‌آورند که این جشنواره می‌تواند چنین خلا‌هایی را پر کنند.
کد خبر : 936740

به گزارش خبرگزاری آنا، قطب الدین صادقی نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون که داور بخش متون مکتوب جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی است، درباره برگزاری این بخش در جشنواره مذکور گفت: اقدامی که مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای برپایی جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی انجام داده شایسته و در جهت دغدغه بزرگ فرهنگ ملی ایرانیان است.

وی به آثاری که در این زمینه تولید خواهد شد اشاره کرد و افزود: تولیداتی که قرار است توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ساخته و گسترش پیدا کند هم در زمینه آگاه شدن از فرهنگ گذشته است که و به نوعی ایجاد پلی به گذشته و آگاه شدن از ذخایر بزرگ ادبی و معنوی گذشتگان به حساب می‌آید و هم پاسخ دادن به نیاز‌های کنونی و زدن پلی رو به سوی آینده است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این سه اصل به عنوان دغدغه اصلی این جشنواره می‌تواند بسیار راهگشا باشد، ادامه داد: نسل جوان کنونی ما به دلایل آموزشی نادرست پیوندشان با فرهنگ گذشتگان از دست داده اند یا این پیوند بسیار نازک شده است و متاسفانه از ارزش‌های ملی خود غافل شده اند، زیرا میراث گذشتگان خود را نمی‌شناسند.

صادقی افزود: نسل جدید برای جایگزین کردن میراث گذشتگان خود به آثار ترجمه شده از فرهنگی دیگر روی می‌آورند که این خلا را پر کنند یا روی می‌آورند به آثار کاذب، تقلیدی، سطحی و گذرایی که این روز‌ها در فضای مجازی به وفور پیدا می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی اقدام خوبی است که باید ادامه‌دار باشد، این اقدام‌ها می‌تواند دست مایه بزرگی باشد برای تولیدات جذاب و اصیل که در بردارنده ریشه‌های تاریخی سرزمین ایران است.

کارگردان تئاتر «هفت خان رستم» و «آرش» خاطرنشان کرد: این جشنواره اگر با قدرت فعالیت کند می‌تواند نسل جوان را علاقمند به ریشه‌های عمیق فرهنگی خود کند و به نوعی تقویت کننده ریشه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی تمام ساکنان ایران باشد.

صادقی با تاکید بر اینکه بر همه کسانی که لبیک می‌گویند به این اقدام درود میفرستم، خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره پایگاهی بشود برای اقدامات بزرگ دیگر و نوآوری‌های بیشتر و یک گسترش فرهنگ نوین در قالب متن، شعر، قصه، نمایشنامه و... براساس داشته‌های گرانقدر گذشتگانمان.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب