دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 09:03

درک عمیق‌ والدین از نیاز دانش‌آموزان با مشارکت در فعالیت‌های مدرسه

درک عمیق‌ والدین از نیاز دانش‌آموزان با مشارکت در فعالیت‌های مدرسه
مدیرکل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه نه تنها به تقویت پیوند بین خانه و مدرسه کمک می‌کند؛ بلکه به والدین امکان می‌دهد تا درک عمیق‌تری از نیاز‌ها و چالش‌های فرزندان خود داشته باشند.
کد خبر : 936720

رضا مسعودی، مدیرکل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در حاشیه برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان مدارس سما که در این واحد دانشگاهی برگزار شد با بیان نکات مهم و مورد انتظار از والدین و دانش‌آموزان، ارتباط اولیا با مدرسه را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: والدین با ایجاد محیط حمایتی در خانه، تشویق و ترغیب دانش‌آموز به یادگیری و نظارت بر روند تحصیلی فرزندان، می‌توانند تأثیر بسزایی بر پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنها داشته باشند. 

وی با اشاره به اهمیت و نقش اولیا و مربیان در مدرسه عنوان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از ارکان مدرسه است که با مشارکت و همراهی با هم، زمینه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند و نقش مهمی در موفقیت‌های مسائل آموزشی و فرهنگی دارند.

مدیرکل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده خواستار نظارت بیشتر والدین و مربیان مدرسه بر عملکرد علمی و تربیتی دانش‌آموزان شد، گفت: مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه نه تنها به تقویت پیوند بین خانه و مدرسه کمک می‌کند؛ بلکه به والدین امکان می‌دهد تا درک عمیق‌تری از نیاز‌ها و چالش‌های فرزندان خود داشته باشند و به آنها در رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی کمک کنند.

مسعودی آموزش والدین و خانواده‌ها را درباره مسائل تربیتی مهم برشمرد و بیان کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری دفتر توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی آباده با هدف دانش آفزایی و کسب مهارت و صلاحیت‌های برخورد والدین با مسائل تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان در خانه، دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب