دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با آنا؛

جایگاه ویژه دراماتراپی در دنیا/ تئاتر محلی برای مواجهه‌ با تروماهای انسانی است

جایگاه ویژه دراماتراپی در دنیا  تئاتر محلی برای مواجهه‌ با تروماهای انسانی است
مریم گلدوز توکلی بازیگر نمایش «سلاخ» گفت: هنردرمانی یا دراماتراپی در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. هنر تئاتر هم هنر فاخری است و قطعا محلی مناسب برای مواجهه تماشاگران با تروماها و افکار و احساساتشان است.
کد خبر : 936574

به گزارش خبرنگار آنا، نمایش «سلاخ» به نویسندگی نیکلاس بیلن و کارگردانی آناهیتا آقاطاهر تا ۲۸ مهرماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

مریم گلدوز توکلی، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با آنا گفت: یکی از ویژگی‌های خوب این نمایش طراحی صحنه خوب است که مکمل کار نمایش شده است. گروه بازیگران و کارگردانی هماهنگ هم ریتم هستند و داستانی باورپذیر اما غافلگیرکننده را روی صحنه می‌برند. دراین بین آهنگسازی فرشاد فزونی هم لحظه به لحظه با بازی‌ها همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل پشت صحنه همان اندازه هیجان جلوی صحنه را دارند، گفت: به نظرم «سلاخ» همانند عواملش ازدل مخاطب امروز بیرون آمده است و حرف دل این روزهای آدم‌هاست، آدم‌هایی که حقشان به هر شکلی خورده شده و نادیده گرفته شده‌اند.

گلدوز توکلی اظهار داشت: در مواجهه ابتدایی که با متن داشتم آن را با همه سلول‌های بدنم درک کردم، مردم به دنبال آگاهی بیشتر هستند و آگاهی از شناخت خود و خودشناسی آغاز می‌شود. هنردرمانی و دراماتراپی در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد؛ هنر تئاتر هنری فاخر است و قطعا محلی مناسب برای مواجهه تماشاگران با تروما‌ها و افکار و احساسات‌شان خواهد بود.

وی در رابطه با استفاده از فناوری‌های جدید در تئاتر ابراز داشت: به عنوان بازیگر قطعا ترجیح می‌دهم در کاری بازی کنم که بازی بازیگر در آن حرفی برای گفتن داشته باشد، اینکه چه مقدار این تکنولوژی استفاده شده می‌تواند در راستای رسیدن بازیگر به هدف خود کمک کننده باشد، قطعا به موقعیت و نقش بستگی دارد.

نمایش «سلاخ» به نویسندگی نیکلاس بیلن و کارگردانی آناهیتا آقاطاهر تا ۲۸ مهرماه، هرشب ساعت ۲۱:۱۵ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب