دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1403 - 09:31
نعیمی مطرح کرد؛

ایجاد پروژه‌های نوآورانه در همکاری خیران با دانشگاه

ایجاد پروژه‌های نوآورانه در همکاری خیران با دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد گفت: همکاری مؤسسات خیریه با دانشگاه‌ها منجر به ایجاد ابتکارات اجتماعی، اقتصادی، بهبود سلامت عمومی و پروژه‌های نوآورانه می‌شود.
کد خبر : 936531

به گزارش خبرنگار آنا، فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در نشستی صمیمانه با جمعی از خیران استان اصفهان اظهار کرد: شاه‌کلید سرمایه‌گذاری موفق در آینده دانشگاه همکاری دانشگاه‌ها با خیریه‌ها است که با شعار«نردبان رشد یکدیگر باشیم» این مهم تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: چهار ناحیه علم و فرهنگ، نوآوری، آموزش پایه محور و صنعت مقیاس‌پذیر حوزه کشاورزی در چشم‌انداز آتی دانشگاه بوده که با توجه به صدور مجوز ایجاد پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخورداری این پردیس از امتیازات قانونی پارک‌های علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در این پردیس کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به تولید علم و فناوری در دانشگاه بر اساس نیازمحوری، اهمیت پارک‌های علم و فناوری را نوآوری و تحقیق، همکاری و شبکه‌سازی، جذب استعداد‌ها و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

نعیمی ادامه داد: برای رشد استارت‌آپ‌ها نیاز به حمایت مالی است. در دنیا مؤسسات خیریه با دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی همکاری می‌کنند تا پروژه‌هایی را برای ترویج حقوق بشر و توسعه اقتصادی، بهداشت عمومی و علوم زیستی و فعالیت‌های نوین اجرایی کنند. این همکاری‌ها منجر به ایجاد به ابتکارات اجتماعی، اقتصادی، بهبود سلامت عمومی و پروژه‌های نوآورانه می‌شود.

وی تأمین منابع مالی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، ایجاد حلقه وصل دانشگاه به شبکه‌های گسترده‌تری از سازمان‌ها، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را از روش‌های حمایتی دانشگاه برشمرد و مطرح کرد: بذر فناوری، مزرعه خورشیدی، سرای طلا و جواهر و دی کلینیک ازجمله پروژه‌های نیازمند سرمایه‌گذاری منجر به تأمین مالی هستند.

دانشگاه‌ها امکانی برای اعتلا و پیشرفت منطقه هستند

ایجاد پروژه‌های نوآورانه در همکاری خیران با دانشگاه

مشاور علوم پزشکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز گفت: دانشگاه‌ها با ظرفیت وسیع امکانی برای اعتلا و پیشرفت منطقه هستند. زیرساخت‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در دانشگاه فرصتی طلایی برای تحول بنیادی کشور است.

حسن اصلانی اضافه کرد: جامعه ایران با توجه به هرم سنی در ۲۰سال آینده و سالمندی جامعه، نیاز مبرم به بازنگری در زیرساخت‌های سلامت داشته و  تغییر الگوی بیماری‌ها در دنیا و غلبه بیماری‌های غیر واگیر نشانی از سبک زندگی نیاز به تمهیدات منطبق با طیف بیماری‌ها دارد.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز ژن تراپی و سلول تراپی اساسی‌ترین و ضروری‌ترین اقدام درمانی در شرایط کنونی بوده که به دنبال آن تأسیس بانک‌های سلولی در حوزه سلول درمانی و ژن‌درمانی را پاسخگو باشد. ژن تراپی و سل تراپی، انقلابی عظیم در پزشکی مدرن است. این روش امید تازه‌ای برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ایجاد کرده، ظرفیت بالایی برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند انواع سرطان است.

علی غیور نایب‌رئیس انجمن خیریه قمر بنی‌هاشم نجف‌آباد هم با اشاره به زیر پوشش قرار داشتن بیش از ۷ هزار بیمار کلیوی و سرطانی در این انجمن و اقدامات مهمی که برای خانواده‌های تحت پوشش انجام می‌شود، احداث دی کلینیک دانشگاه آزاد نجف‌آباد را گامی مهم برای منطقه دانست تا با بهره‌مندی مردم شهر از این امکان، قطب ژن تراپی و سلول تراپی مرکز و غرب کشور تأسیس‌شده و اتفاقی مهم در بخش درمان کشور عینیت یابد.

مسئولان و نمایندگان خیریه‌ها نیز با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه، تشکیل این جلسه و این گام‌های بزرگ، اعلام آمادگی کامل در همه زمینه‌ها برای مشارکت با دانشگاه درباره اجرای پروژه‌های مهم ازجمله دی کلینیک کردند. خیرین استان، ثمره پیوستگی مردم با دانشگاه و تبلور آن را دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد دانستند که با ارج نهادن به تلاش مسئولان قبلی دانشگاه از فرصت نهاد‌های خارج از دانشگاه برای پیشرفت هر چه بیشتر این محیط علمی استفاده می‌کنند.

به گزارش آنا، خیران استان و منطقه در پایان نشست با بازدید از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد از موزه این دانشگاه که تکریم گذشته‌ها و سیر تأسیس و پیشرفت بود دیدن کرده و از صنایع و المان‌های مهم دانشگاه همانند کارخانه لامپ، پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب