دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1403 - 12:14

«موت کورت» منجر به ارتقای بینش و تفکر دانشجویان رشته حقوق می‌شود

«موت کورت» منجر به ارتقای بینش و تفکر دانشجویان رشته حقوق می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تأکید کرد که «موت کورت» منجر به ارتقای بینش و تفکر دانشجویان رشته حقوق می‌شود.
کد خبر : 911701

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از نجف آباد، دادگاه مجازی  (موت کورت) به همت دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با حضور یک‌هزار دانشجو در سه موضوع متفاوت از عناوین قضائی و حقوقی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، این رویداد را به عنوان یکی از نمادها و مسیرهای اثرگذار به نسل جوان قلمداد کرد .

فرید نعیمی افزود: این ابتکار با مشارکت بسیار خوب دادگستری و همت دانشکده حقوق اجرا شده، امیدواریم در این باره آموزش بهتری به دانشجویان داده و منجر به ارتقاء بینش و تفکر آنها شود و امروز نیاز به تربیت مهارتی و آموزشی نسل جوان داریم تا با آموزش و آگاهی بهتر وارد اجتماع شوند.

«موت کورت» منجر به ارتقاء بینش و تفکر دانشجویان رشته حقوق می‌شود

سجاد پناهی رئیس دادگستری شهرستان نجف‌آباد در این نشست عنوان کرد: نخستین رویداد شبیه‌سازی دادگاه‌ها با مشارکت خوب دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار شد و دانشجویان رشته حقوق در کنار قضات باتجربه دادگستری اقدام به برگزاری دادگاه مجازی با هدف اطلاع‌رسانی مناسب موارد آسیب‌زای اجتماعی بین مردم با امید به کاهش جرم و آگاهی بیشتر مردم جامعه بخصوص دانشجویان کرده است.

دادستان نجف‌آباد هم تبیین کرد: «موت کورت» نزدیک کردن جنبه تئوری با جنبه کاربردی و مصداق واقعی تبدیل علم به عمل در دانشگاه است و در نخستین گام با آگاهی دادن به جامعه جنبه پیشگیری از جرم داشته که هدف اصلی دادگستری است.

حسین گرامی اضافه کرد میزان اثرپذیری این دست برنامه‌های خلّاق امروز در دنیا به اثبات رسیده است.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد هم متذکر شد: تلاش داریم دانشی که دانشجویان رشته حقوق فرامی‌گیرند تبدیل به مهارت اجتماعی شود و دانشجویان نقش خود در وکالت یا قضاوت را به نحو مطلوب آموزش ببینند.

«موت کورت» منجر به ارتقاء بینش و تفکر دانشجویان رشته حقوق می‌شود

حجت‌الاسلام مسعود راعی اضافه کرد: در نخستین رویداد دادگاه برخط سه گروه دانشجویی در کنار مقام قضائی به شبیه‌سازی و اجرا می پردازند. پیشگیری از مهم‌ترین رسالت دستگاه قضاست که در اصل 156 قانون اساسی ذیل بند 5 مطرح شده و به خوبی محقق خواهد شد.

وی افزود: پیشگیری مبتنی بر آموزش است و آموزش با نگاه واقع‌بینانه به آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رقم می‌خورد، امیدواریم محصول این تجربه موفق که ایجاد مهارت برای ورود به اجتماع است، در این برنامه‌ها شکل بگیرد و خروجی این تعامل افزایش توانمندی دانشجویان و کاهش آستانه آسیب‌پذیری و بهره‌مندی از جامعه مطلوب که مقتضای تربیت مسلمانی ماست، است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته