دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان؛

معاون وزارت علوم: سواد سلامت، اساس گسترش سلامت دانشجویان است

معاون وزارت علوم: سواد سلامت، اساس گسترش سلامت دانشجویان است
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اساس گسترش سلامت سواد سلامت است و همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم و به هر حرفه و فنی که مجهز هستیم، می توانیم نقش معلمی خود را برای سلامت ایفا کنیم.
کد خبر : 936374

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان، در جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان که عصر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳) در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: "سلامت جزء ضروریات رفاه اجتماعی است و برخورداری از استانداردهای سلامت یکی از حقوق اساسی هر فرد به شمار می‌رود."

وی افزود: طبق تعریف جهانی، سلامت به معنای رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی است و نتیجه آن بهبود کیفیت زندگی و ایجاد عواملی چون کسب درآمد، تعهد اجتماعی و قدرت اجتماعی خواهد بود.

حبیبا تصریح کرد: اساس گسترش سلامت، سواد سلامت است و همه ما، در هر جایگاهی که قرار داریم و به هر حرفه و فنی که مجهز هستیم، می‌توانیم نقش معلمی خود را در ارتقاء سلامت ایفا کنیم.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هر فردی که به عنوان سفیر سلامت برای خود، خانواده و نزدیکان خود عمل کند، هدف از جشنواره این است که زبان مشترک و الفبای قابل فهمی برای گسترش سلامت به وجود آوریم. گزارش‌ها نشان می‌دهد که حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز بسیاری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان دارای سواد سلامت محدودی هستند.

حبیبا همچنین گفت: با بهبود دسترسی افراد به اطلاعات سلامت قابل درک و قابل اعتماد و افزایش ظرفیت آن‌ها، سواد سلامت به عنوان عاملی مؤثر برای توانمندسازی افراد در اقدامات جمعی می‌تواند تأمین کننده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب