دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس‌زاده در پنجمین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی:

تا چند سال آینده جزء ۱۰ کشور چاق دنیا خواهیم بود

تا چند سال آینده جزء ۱۰ کشور چاق دنیا خواهیم بود
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر ایران جزء ۴۲ کشور چاق دنیا است.پیش بینی می‌شود در آینده‌ای جز ۱۰ کشور چاق دنیا خواهیم بود.
کد خبر : 936250

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در پنجمین کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی که امروز در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم همکاری و ارتباط انجمن تغذیه ایران با سازمان نظام پزشکی بیشتر شود زیرا این حوزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند کمک کند.

وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم به حوزه تغذیه بیش از سایر رشته‌های پزشکی اشاره شده است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: در حال حاضر بحث های بسیار مهمی در حوزه سلامتی انسان و پیشگیری از روند پیری مطرح است به طوری که در تحقیقات به اهمیت حوزه تغذیه در جلوگیری از روند پیری انسان رسیده‌اند. مهم ترین عاملی که فرایند پیری را در انسان به تاخیر می‌اندازد رژیم غذایی، تغذیه و فعالیت بدنی است.

رییس زاده مطرح کرد: یکی دیگر از مزایای حوزه تغذیه تلفیق آن با هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی با آنالیزهای خود می‌تواند نیازمندی‌های تغذیه‌ای را برای انسان مشخص کند. همچنین برای هر فرد رژیم غذایی مختص خود او را برنامه ریزی می‌کند. لازم به ذکر است که خلق و خوی انسان نیز در گرو تغذیه‌ای است که مصرف می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که ایران جز ۴۲ کشور چاق دنیا است گفت: متاسفانه با سرعت رشدی که می بینیم در چند سال آینده جزء کشورهای چهارم و پنجم چاق دنیا خواهیم بود. یکی از دلایلی که در این رتبه قرار خواهیم گرفت رژیم‌های غذایی نامناسب برای افراد و بیماران است. متاسفانه عدد و میزان چاقی و اضافه وزن به سرعت درحال افزایش است در حالی که ما می‌توانیم با همکاری پزشکان این حوزه با رشد این موضوع مقابله کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب