دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طهرانچی: نگاه ما به جشنواره امامت و مهدویت راهبردی است/ بخش بین الملل جشنواره ارتقا می‌یابد

طهرانچی: نگاه ما به جشنواره امامت و مهدویت راهبردی است  بخش بین الملل جشنواره ارتقا می‌یابد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه ما به جشنواره امامت و مهدویت راهبردی است و بخش بین الملل این جشنواره ارتقا می یابد.
کد خبر : 935958

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره امامت و مهدویت که به میزبانی واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود در منظومه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه برجسته‌ای دارد گفت: جشنواره امامت و مهدویت که از ۱۳ رجب شروع می‌شود در نیمه شعبان پایان می‌باید.

وی با بیان اینکه موضوع امامت برای انسان امروز اهمیت فوق العاده‌ای دارد افزود: امامان ما در تکامل بشریت نقش مهمی ایفا می‌کنند پس موضوع امامت برای نظام تعلیم و تربیت ما بسیار مهم و حیاتی است.

طهرانچی با تاکید بر اینکه نگاه ما به جشنواره امامت و مهدویت یک نگاه راهبردی و متنی است نه حاشیه ای؛ اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خودش می‌داند در بین دانشجویان فرهنگ و معارف امامت و مهدویت را گسترش دهد و ما نیاز داریم که در این موضوعات فعالیت‌های گسترده انجام دهیم.

وی ادامه داد: امسال حوزه‌های دانشجویی، جشنواره امامت و مهدویت گسترده شده و برنامه‌ها وسیع‌تر خواهد بشد تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند وظایف تربیتی، اموزشی و پژوهشی خود را به درستی انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بخش بین الملل جشنواره امامت و مهدویت ارتقا پیدا کرده است یادآور شد: موضوع این جشنواره مطالبات جهانی است، چون مهدویت یک مدل تمدنی جهانی است و ما نباید این مفاهیم را در کشور خودمان محدود کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از کشور‌های مختلف در جشنواره امامت و مهدویت شرکت داشتند و در این دوره زمینه‌ای فراهم شده تا دانشجویان از کشور‌های مختلف در آن شرکت کنند و ما فضایی را برای پیشرفت جشنواره در سطح بین المللی و گفتمان جهانی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین خاطرنشان کرد: جنایات اسرائیل در غزه و لبنان بسیار تکان دهنده است که در میان سکوت نهاد‌های بین المللی اتفاق می‌افتد. این جنایات و این فضای ظالمانه؛ بشر را به یک خلا رفتاری رسانده که ما با ارائه نطریه مهدویت؛ بایستی وجدان‌های بیدار را متوجه وجود امام عصر (عج) کنیم. امامی که قرن هاست آمدنش را انتظار می‌کشیم و منجی بشریت خواهد بود.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب