دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همترازی استاندارد ایران با کشورهای همسایه/آمادگی بخش خصوصی در ایجاد آزمایشگاه های استاندارد در گمرک

همترازی استاندارد ایران با کشورهای همسایه آمادگی بخش خصوصی در ایجاد آزمایشگاه های استاندارد در گمرک
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تلاش و پیگیری های سازمان استاندارد کشور در جهت هم ترازی و استانداردسازی با کشورهای همسایه به عنوان اقدام مهم در کشور ثبت می شود.
کد خبر : 935929

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، صمد حسن زاده رئیس اتاق ایران، امروز (دوشنبه ۲۳مهر) در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد، گفت: ضمن تشکر از فعالان اقتصادی که اصول استانداردسازی را در تمام مراحل تولید تا صادرات رعایت می کنند، تقدیر کرد.

وی گفت: استانداردبه عنوان ویترین تامین کالا و محصولات  نیاز داخل و بازارهای صادراتی نقش مهم دارد.

استاندارد زبان مشترک در بازارهای بین المللی و زبان مشترک فعالان اقتصادی در عرصه جهانی تجارت است.

حرکت به سوی کالاهای با کیفیت رمز موفقیت تجار است اما فعالان اقتصادی کشورمان طی سال های گذشته با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه نتوانسته اند با استانداردهای جهانی منطبق و همراه باشند.

به گفته حسن زاده؛ موضوع تلاش و پیگیری های سازمان استاندارد کشور در جهت هم ترازی با کشورهای همسایه به عنوان اقدام مهم در کشور ثبت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛ با توجه به هم ترازی استاندارد با کشورهای همسایه می توان به مبادلات تجاری با عراق اشاره کرد که ایران می تواند شرکت های توانمند در عرصه های مختلف جهت صدور گواهی صادرات محصولات آنها معرفی کند.

وی به یکی از مطالبات بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخی از آزمایشگاه های مرجع و گمرک به حد استاندارد تجهیز نشده و مانع تسریع در امور تجاری کشور شده است. اتاق بازرگانی آمادگی مشارکت در تجهیز و ایجاد و استقرار آزمایشگاه ها را در گمرک به عنوان آزمایشگاه های مرجع را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب