دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1403 - 08:46
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

کادر تشکیلاتی منظم سید مقاومت در جبهه فرهنگی

کادر تشکیلاتی منظم سید مقاومت در جبهه فرهنگی
دکتری تخصصی علوم اجتماعی- جامعه شناسی با اشاره به شخصیت تشکیلاتی شهید سیدحسن نصرالله یکی از ویژگی‌های سید مقاومت را کادر تشکیلاتی بسیار منظم در جبهه فرهنگی برشمرد.
کد خبر : 935755

حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به شخصیت تشکیلاتی شهید سیدحسن نصرالله اظهار کرد: حزب‌الله به رهبری سیدحسن نصرالله فقط یک حزب نظامی نیست، فقط توان نظامی را تقویت نکرد، نیرو‌های جبهه مقاومت را به لحاظ نظامی تجهیز نمی‌کرد؛ تلاش وی قبل از همه اینها فرهنگی بود؛ اعتقاد داشت که نیروهای مقاومت باید سنت‌های الهی را باور داشته باشند؛ بنابراین یکی از ویژگی‌های سید مقاومت کادر تشکیلاتی بسیار منظم در جبهه فرهنگی است.

دکتری تخصصی علوم اجتماعی- جامعه شناسی توسعه دانشگاه المعارف را یکی از دغدغه‌های سید مقاومت در جبهه فرهنگی برشمرد و افزود: دانشگاه المعارف؛ دانشگاهی است که در شاخه‌های مختلف علمی اعم از علوم انسانی، فنی مهندسی با داشتن آزمایشگاه‌های مجهز دانشجو تربیت می‌کند و برای توسعه این دانشگاه دستور کار دارد؛ بنابراین توسعه این دانشگاه یکی از دغدغه‌های سید مقاومت بود که بعضی از تعاملات وی با ایران برای تقویت این دانشگاه انجام شد.

فعالیت تشکیلاتی غیرنظامی سید مقاومت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ایجاد مراکز «کَشّافه» را نمونه دیگری از حرکت تشکیلاتی غیرنظامی سید مقاومت عنوان کرد و ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله مراکز بسیار دقیق فرهنگی، تربیتی در قالب (کَشّافه) ایجاد کرد که بچه‌ها را از کودکی، نوجوانی و جوانی با نظام منسجم تحت تعلیم و تربیت فرهنگی قرار داد.

خیری با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز علمی، تحقیقاتی و انتشاراتی توسط سید مقاومت راه‌اندازی شد، گفت: شخصیت سید حسن نصرالله نه تنها به لحاظ شخصی و نه تنها به لحاظ نظامی و حضور در جبهه مقاومت به‌عنوان گروه نظامی قابل الگو و اسوه است؛ بلکه به لحاظ رهبری و فرماندهی در جبهه فرهنگی هم سید مقاومت اسوه و الگوی ماست. حوزه‌های علمیه باید افتخار کنند به چنین نیرو‌های ارزشمندی که تربیت کردند.

چگونگی زایش راه سید مقاومت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم توضیح داد: هنر می‌تواند این باشد که شخصیت‌های تشکیلاتی جامع را معرفی کنیم؛ زیرا امروز بیش از گذشته به استفاده از این الگو‌ها نیاز داریم؛ آن وقت است که این راه و تشکیلات زایش پیدا می‌کند بر همین اساس حججی‌های محصول آشنایی با این شهدا بودند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کسانی که در جبهه‌های مختلف مانند تشکیلات حوزوی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند باید از ویژگی روحیه‌ شهید سید حسن نصرالله استفاده کنند، اضافه کرد: لازم است در کتاب‌های درسی، فیلم‌ها و کار‌های هنری بتوانیم این شخصیت مشهور و معروف را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب