دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 08:55
حجت‌الاسلام خیری:

«مسئله‌شناسی» و «هوش مصنوعی» به تحول در هم‌اندیشی استادان کمک می‌کند

«مسئله‌شناسی» و «هوش مصنوعی» به تحول در هم‌اندیشی استادان کمک می‌کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تأکید کرد: «موضوعات هویتی»، «مسائل مختلف کشور»، «سبک زندگی»، «مسئله‌شناسی» و «هوش مصنوعی» به تحول هم‌اندیشی استادان کمک می‌کند.
کد خبر : 916367

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در نشست اعضای کمیته هم‌اندیشی استادان در این دانشگاه، ایجاد فضای گفتمان و هم‌اندیشی دانشگاهیان با محور انتخابات را مهم برشمرد و اظهار کرد: باید نشان دهیم دانشگاه در متن موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه حضور دارد و تماشاگر نیست.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح هم‌اندیشی استادان در دانشگاه می‌توان از تفکر بارش فکری اساتید استفاده کرد، چراکه بناست با برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی یک فضای هویت جمعی، تعلق سازمانی و توانمندسازی در دانشگاه شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه برای انجام یک فعالیت منسجم لازم است نیازسنجی وجود داشته باشد تا هم‌افزایی و تعاون لازم ایجاد شود، ادامه داد: ایجاد اتاق فکر توسط نهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که بر تمامی موضوعات اشراف کامل دارد و به‌صورت پویا، منعطف و جهت‌دار فعالیت‌های دانشگاه را پیش می‌برد می‌تواند در برگزاری و تبیین موضوعات هم‌اندیشی اساتید به دانشگاه کمک کند.

موضوعات باید «مسئله‌شناسی» شوند

خیری بر ضرورت «مسئله‌شناسی» در فضای دانشگاه تأکید کرد و افزود: برخی مسائل دانشگاه صنفی و بخش اساسی فعالیت را سیاست‌های تعریف شده در دانشگاه تشکیل می‌دهد؛ بنابراین باید اتاق فکر داشته باشیم تا در فضای گفتمانی اتاق فکر معرفت‌افزایی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مسائل داخلی دانشگاه در اولویت است، ادامه داد: در موضوع انتخابات نیازمند هم‌اندیشی هستیم، بنابراین باید با محور انتخابات جلسات هم‌اندیشی، پرسش و پاسخ و گفتمان انجام شود و دانشگاه در متن موضوعات اجتماعی و سیاسی کشور حضور دارد و فقط تماشاگر نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های استان قم افزود: برگزاری جلسات کشوری یک موضوع حاکمیتی است و آن چیزی که باید در متن بجوشد و کار را پیش ببرد موضوعات روشنگری و گفتمانی پرفروغ در حوزه مهدویت است.

خیری یادآور شد: نظام آموزشی دانشگاه فرهنگ‌محور است، برهمین اساس دروس معارف اسلامی زیرمجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تعریف شد که لازم است از این ظرفیت استفاده شود.

«مسئله‌شناسی» و «هوش مصنوعی» به تحول نشست هم‌اندیشی استادان کمک می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع هم‌اندیشی اساتید تحول ایجاد می‌کند، افزود: موضوعات هویتی، مسائل مختلف کشور، سبک زندگی، هوش مصنوعی و آینده حیات به موضوعات هم‌اندیشی کمک خواهد کرد.

ارتباط استادان دانشگاه با دفتر نهاد رهبری تقویت شود

شهرداد دارابی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی با محور، اندیشه‌ورزی دینی، تاریخ و تمدن، اصول تعلیم و تربیت، اخلاق علمی حرفه‌ای و اندیشه راهبری انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت ارتباط استادان دانشگاه با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تأکید کرد.

احسان رئیس عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم هم پیشگیری را جزء اهداف دانشگاه در انتخاب موضوعات آموزشی جلسات هم‌اندیشی برشمرد و تبیین کرد: باید مطابق با نیاز اساتید دوره‌های آموزشی تعریف شود؛ بنابراین باید در برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی برای اساتید مشارکت کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با بیان اینکه نقش تربیتی استادان  در کلاس درس بسیار مهم است، تأکید کرد: هرچقدر استادان را توانمند کنیم شرایط دانشگاه تغییر خواهد کرد، بنابراین تلاش‌های فرهنگی اگر همگام با نقش تربیتی استاد نباشد مؤثر نخواهد بود.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه نظام مسائل و اولویت‌بندی موضوعات دانشگاه بسیار مهم است، ادامه داد: سیاست‌های دانشگاه باید در راستای پررنگ کردن نقش تربیتی اساتید در کلاس درس باشد.

وی با بیان اینکه باید برای استادان دانشگاه تغذیه فکری داشته باشیم، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و هم‌اندیشی برای اساتید لازم است، اما باید پس از برگزاری دوره‌های آموزشی نیز برای اساتید دانشگاه تغذیه فکری داشته باشیم.

در ادامه هریک از اعضای کمیته هم‌اندیشی استادان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه‌های متعدد با محور برگزاری دوره‌های هم اندیشی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته