دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهدی ترابی دانشجوی دانشگاه آزاد شد

مهدی ترابی دانشجوی دانشگاه آزاد شد
بازیکن تیم ملی فوتبال و تیم تراکتور، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شد.
کد خبر : 935605

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی ترابی بازیکن تیم ملی فوتبال و تراکتور در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی – فیزیولوژی ورزشی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه شد.

مهدی ترابی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۷۳ در کرج است. این بازیکن فوتبال در پست وینگر و هافبک کناری برای باشگاه فوتبال تراکتور در لیگ برتر خلیج‌فارس بازی می‌کند، تأثیرگذارترین توپ‌زن در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه پیام نور اشتهارد هم تحصیل کرد. مهدی ترابی فوتبال را از فوتسال پایگاه بسیج امام سجاد آغاز و تجربه لژیونری نیز دارد.

وی در ۱۷ سالگی در سال ۱۳۹۰ آقای گل مسابقات کشوری و به تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شد.  بهترین فصل فوتبالی ترابی در لیگ برتر هفدهم بود که توانست بیش از دو برابر همه فصول خود گلزنی کند و ۱۰ گل برای تیمش به ثمر برساند و  در این فصل بیشترین دقایق حضور در طول یک فصل را داشت و حدود ۲ هزار ۴۰۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت. ترابی  ۲۷ بازی برای سایپا بازی کرد و البته دو بازی را هم به علت محرومیت از دست داد.

مهدی ترابی در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت و در نخستین بازی ملی خود مقابل تیم ازبکستان نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند که باعث پیروزی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان شد. وی اکنون با عقد قرارداد دوساله به تراکتور پیوسته است.

ترابی توانایی بازی در پست‌های وینگر و هافبک تهاجمی را داشته و فصل گذشته (لیگ بیست و سوم) ۳۵ بازی در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و آمار پنج گل و هفت پاس گل نیز از خود بر جای گذاشته است. این بازیکن در لیگ بیست و دوم نیز آمار خیره‌کننده ۹ گل و ۱۰ پاس گل به نام خود ثبت کرده بود تا یکی از برترین و تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ ایران در فصول اخیر لقب بگیرد.

ترابی علاوه بر پرسپولیس، پیراهن تیم‌ العربی قطر را هم بر تن کرده و در ۴۸ بازی ملی نیز هفت گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب