دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت الاسلام خسروپناه: توحید عرفانی زمینه ساز پیشرفت انسان است/ دشمن تایید کرد که ولایت اقتدار می‌دهد

حجت الاسلام خسروپناه: توحید عرفانی زمینه ساز پیشرفت انسان است  دشمن تایید کرد که ولایت اقتدار می‌دهد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توحید عرفانی زمینه ساز پیشرفت انسان گفت: اگر به توان و ظرفیت و علمی می‌رسیم از خودمان نمی‌دانیم، اگر توحید عرفانی داشته باشیم دیگر دکان دار و کاسب نیستیم.
کد خبر : 935465

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اولین همایش شبکه‌های دانشجویی و نخبگانی مرکز مطالعات راهبردی آموزش عالی صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳) با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام خسروپناه در این همایش ضمن اشاره به ویژگی‌های شبکه سازی گفت: موفقیت در حوزه شبکه سازی نیازمند چیست؟ هر چه کار جمعی، شبکه‌ای و جبهه‌ای منظم و پیوسته داشته باشیم به هدف می‌رسیم.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری از آتش به اختیار حمایت می‌کند و حتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید می‌کند تا راهبری مردمی را مورد توجه قرار دهد. نشان می‌دهد که راه جمعی بسیار موثر است.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: باید برای موفقیت در حوزه شبکه سازی ۵ ویژگی را بپذیریم، ویژگی اول داشتن هدف مشترک است که همه باید پیشرفت تمدن و فرهنگ نوین اسلامی را هدف قرار دهیم. البته، معطوف عالی نیست، اما دانی است که اگر به فکر آن باشیم اشتغال افزایش می‌یابد و شرکت‌های دانش بنیان توسعه می‌یابند، اما نباید هدف اصلی ما باشد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دغدغه اصلی شهیدان سلیمانی و شهریاری و فخری زاده پیشرفت کشور بوده است، پس باید روی این موضوع تمرکز داشته باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه ویژگی دوم مبنای مشترک است که آن را مبنای توحیدی تعبیر می‌کنم؛ تاکید کرد: همت موحد هستیم و خداوند را قبول داریم، اینکه چقدر به شریعت اعتقاد داریم مسئله جداست، اما همه به توحید معتقد هستیم، ولی این موضوع محرک رسیدن به پیشرفت نیست.


وی بیان کرد: توحید عرفانی موضوعی است که انسان را رشد می‌دهد، حضرت ابراهیم توحید فلسفی داشت، اما آنچه ایشان را به رشد رساند توحید عرفانی بود.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: اگر به توان و ظرفیت و علمی می‌رسیم از خودمان نمی‌دانیم، اگر توحید عرفانی داشته باشیم دیگر دکان دار و کاسب نیستیم.

وی افزود: در زمان تغییر دولت‌های اصولگرا و اصلاح طلب آنچه محقق می‌شود رسیدن به جایگاه‌های مکرر است و نسبت به مسئولیت گرفتن تاکید دارند، اما دارای توحید عرفانی نیستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آنچه که فخری زاده را فخری زاده کرد، توحید عرفانی ایشان بود و همیشه قبل از نماز صبح از خواب بیدار می‌شد و با خداوند خود مناجات می‌کرد. توحید باعث پیشرفت انسان می‌شود و می‌تواند شبکه پیشرفت ایجاد کند.

محبت و اخوت زاییده توحید عرفانی است

وی افزود: ویژگی سوم شبکه سازی، محبت و اخوت است که زاییده توحید عرفانی است، صحنه کربلا الگوی اخوت بود.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: ویزگی چهارم، ولایت مداری است و اگر ولایت امام نبود، قدرت فعلی وجود نداشت، جوانان تاریخ ایران را بخوانید تا مسائل را درک کنید. ولایت اقتدار می‌دهد و دشمن هم آن را تایید کرده است. هر جا اقتدار حکمت بنیان داشته باشیم موفق هستیم.

وی گفت: ویژگی پنجم بصیرت است که به معنای تشخیص درست مصادیق است، یعنی انسان بداند چه مسئولیتی دارد و بداند که هر چه در حوزه علم و فناوری کار کند، پیشرفت کشور را محقق خواهد کرد، دانشجویی که قصد مهاجرت دارد بصیرت ندارد، مشکلی بابت رفت و آمد ندارم، اما هر دانشجو باید به میهمن خود خدمت کند، وگرنه وطن خواه نیست. طبق گزارشی، بالاترین آمار تعلق در کشور‌ها مربوط به چین است، کشوری تک حزبی است که مردمانش آزادی سیاسی ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب