دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1403 - 09:17

بیانیه کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی بایدن و نتانیاهو/ ای‌‌بی‌سی: تماس رضایت‌بخش بود

بیانیه کاخ سفید درباره مکالمه تلفنی بایدن و نتانیاهو  ای‌‌بی‌سی: تماس رضایت‌بخش بود
کاخ سفید با ارائه بیانیه‎ای به شرح محتوای مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل پرداخت- مکالمه‌ای که به ادعای برخی رسانه‌ها برای دو طرف رضایت‌بخش بوده است.
کد خبر : 935459

به گزارش خبرگزاری آنا، کاخ سفید بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای به ارائه توضیحاتی درباره تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

در این بیانیه آمده است: «بایدن در گفتگو با نتانیاهو بر تعهد قوی خود به امنیت اسرائیل تاکید و حمله موشکی ایران در تاریخ یک اکتبر را محکوم کرد».

کاخ سفید در این‌باره توضیح داد: «بایدن بر ضرورت دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای بازگرداندن غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی به خانه‌هایشان تاکید کرد».

در این بیانیه ضمن اشاره به تاکید بایدن بر حق اسرائیل برای محافظت از شهروندانش در برابر حزب‌الله، آمده است: «بایدن بر لزوم کاهش آسیب به غیرنظامیان به‌ویژه در مناطق پرجمعیت بیروت تاکید کرد».

به گفته کاخ سفید، بایدن و نتانیاهو درباره نیاز فوری به احیای دیپلماسی برای آزادی گروگان‌های صهیونیست در دست حماس گفتگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بایدن در مورد وضعیت بشردوستانه غزه و نیاز به ارسال کمک به شمال و فعال کردن مجدد گذرگاه اردن گفتگو کرد».

کاخ سفید همچنین افزود که سران واشنگتن و تل‌آویو توافق کردند که در روز‌های آینده چه به‌طور مستقیم و چه از طریق تیم‌های خود با یکدیگر در ارتباط باشند.

ادعای شبکه آمریکایی

بعد از انتشار بیانیه کاخ سفید، شبکه «اِی‌بی‌سی» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد: «تماس بین بایدن و نتانیاهو، با وجود تنش روابط بین آنها، دوستانه انجام شد».

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، توضیح داد: «بایدن با نتانیاهو درباره آینده عملیات نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله در لبنان گفتگو کرد».

در این گزارش آمده است: «بخش اعظمی از تماس بایدن با نتانیاهو به گفتگو درباره برنامه‌های اسرائیل برای انتقام‌جویی از ایران اختصاص یافت».

مقام مذکور به اِی‌بی‌سی گفت: «دولت بایدن از جزئیات مورد بحث در تماس نتانیاهو با بایدن نسبتاً راضی است. 

واشنگتن درک اسرائیل از حمله به اهداف نظامی ایران به جای تاسیسات هسته‌ای و نفتی را احساس کرد».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در بیانیه رسمی کاخ سفید اشاره‌ای به واکنش اسرائیل به ایران نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب