دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1403 - 13:46

سفیران دانشجویی پایگاهی مستحکم برای ارتقای سلامت جامعه

سفیران دانشجویی پایگاهی مستحکم برای ارتقای سلامت جامعه
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: سفیران سلامت دانشجویی پل ارتباطی و پایگاهی مستحکم به‌منظور ارتقای سطح سلامت دانشگاه و جامعه هستند.
کد خبر : 935372

به گزارش خبرنگار آنا، فرانک صادقی‌خرمی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان در دیدار با مسئولان و بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار کرد: سفیران سلامت دانشجویی پل ارتباطی و پایگاهی مستحکمی به‌منظور ارتقای سطح سلامت دانشگاه و جامعه هستند. سفیر سلامت دانشجویی، دانشجوی داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت است و آنچه را که درباره خود مراقبتی و سلامت می‌داند یا می‌آموزد به سایر دانشجویان و افراد جامعه انتقال می‌دهد.

وی با بیان این موضوع که سفیران سلامت دانشجویی در مسیر سلامت خود و جامعه گام برمی‌دارند توضیح داد: می‌توانیم از ظرفیت بالای سفیران سلامت دانشجویی برای بیان اهداف و شعار‌های نظام سلامت استفاده کرده و در آگاه‌سازی و ارتقای سلامت جامعه گام برداریم.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به وظایف سفیران سلامت دانشجویی عنوان کرد: حضور و مشارکت فعال در برنامه‌های آموزشی، انتقال آموزش‌ها به گروه همسانان در محل تحصیل، تشکیل گروه‌های بهداشتی دانشجویی و انتقال آموزش‌های دریافتی در گروه، جلب همکاری سایر دانشجویان در انجام فعالیت‌های بهداشتی و پویش‌های آموزش سلامت همگانی و مشارکت در ایجاد دانشگاه ارتقا دهنده سلامت اهم فعالیت‌های این گروه بوده که می‌توانند نقش ارزنده‌ای در گسترش این امر مهم ایفا کنند.

کاهش هزینه‌های درمانی با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در راستای ارتقای سلامت دانشگاه و جامعه می‌تواند بسیاری از هزینه‌های درمانی را از دوش خانواده‌ها برداشته و جامعه را به سمت بهره‌وری بیشتر و الگویی مناسب برای کارایی بهتر از نیروی جوان و آماده به کار دانشجویی سوق دهد.

حجت‌الاسلام عبدالله عباسی اضافه کرد: تشکیل دفتر مشاوره در دانشگاه به‌منظور ریشه‌یابی مشکلات رفتاری و بهبود عملکرد دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان شکل‌ گرفته و مورد اقبال جامعه دانشجویی بوده تا حدی که بسیاری از دانشجویان کوچک‌ترین مشکلات خود را در این دفتر مطرح و از نظرات استادان روانشناس این واحد بهره می‌برند.

 آمادگی انجمن‌های علمی به‌منظور همکاری با سفیران سلامت

مدیر باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هم با اعلام آمادگی انجمن‌های علمی به‌منظور همکاری با سفیران سلامت بیان کرد: از دیرباز تاکنون این واحد دانشگاهی با داشتن رشته‌های پیراپزشکی، تربیت پرستاران، ماما‌های متخصص و متعهد، سهم بسزایی در ارتقای سلامت لارستان بزرگ داشته و این امر مهم مدیون استادان برجسته این مجموعه علمی است.

مهدی یزدانی با بیان این موضوع که انجمن‌های علمی این دو رشته با برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های تخصصی در ارتقای سلامت دانشگاه نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند، مطرح کرد: با استفاده از این ظرفیت و ایجاد ارتباط علمی با دانشکده علوم پزشکی لارستان می‌توانیم در اثربخشی بیشتر سفیران سلامت در جامعه و دانشگاه سهیم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب