دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1403 - 00:30
کارشناس تنیس روی میز در گفت وگو با آنا؛

تنیس روی میز برادری خود را ثابت کرده و اکنون نوبت وزارت است/ استوری آزمون یعنی در این رشته حرف برای گفتن داریم

تنیس روی میز برادری خود را ثابت کرده و اکنون نوبت وزارت است  استوری آزمون یعنی در این رشته حرف برای گفتن داریم
کارشناس تنیس روی میز گفت: فدراسیون تنیس روی میز در بین فدراسیون های توپی_راکتی برادری خود را ثابت کرده است و حالا نوبت حمایت وزارت ورزش است.
کد خبر : 935314

نادر شاملو در گفت وگو با خبرنگار آنا، درباره عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه تیم ملی آقایان جوان گرایی خوبی داشت و بنیامین فرجی یک اتفاق تاریخی را رقم زد. این پیروزی یک پیام برای کل تنیسور های کشور داشت آن هم این بود که با تلاش و پشتکار می توانیم قهرمان المپیک را شکست دهیم. این پیروزی در رسانه های چینی نیز بازتاب گشترده ای داشته است. آرام آرام در حال پوست اندازی و جوان گرایی هستیم و این موضوع از همین رقابت ها شروع شده است. با وجود جواد سهرابی 20 ساله و محمد موسوی 19 ساله به نظر می رسد نسل نویی در تنیس روی میز درحال ظهور هستند. این نسل در کنار تجربیات برادران عالمیان قطعا موفق خواهند بود.

جوانان ما میدان می خواهند

وی درباره عملکرد ضعیف بانوان ملی پوش در این رقابت ها و سقوط 4 پله ای آنها در رده بدنی آسیا افزود: بانوان ما در بازی‌های کشور‌های اسلامی به میزبانی قونیه قهرمان شدند و سه دوره پیاپی سهمیه المپیک را کسب کرده ایم. عملکرد بانوان بد نبوده است اما به نسبت آقایان کمی ضعیف تر عمل کرده اند. باید برای اردو های بلند مدت برنامه ریزی کنیم و آنها را به طور مستمر نه به شکل مقطعی ادامه دهیم.وزارت ورزش باید نگاه ویژه ای به فدراسیون تنیس روی میز داشته باشد. جوانان با استعداد ما بسیار هستند و تنها کمی میدان می خواهند تا خود را نشان بدهند.

جوان گرایی همراه تجربه ترکیب برنده است

این کارشناس تنیس روی میز درباره جوان گرایی تیم ملی اظهار کرد: تیم های ملی ما جوان شده اند و تنها نیاز دارند تا در تورنمنت های بیشتری حضور پیدا کنند. برگزاری اردو های بلند مدت، برنامخ ریزی خوب و ششرکت در تورنمنت ها با بودجه 2 میلیاردی فدراسیون تنیس روی میز سازگاری ندارند. اروپاییان به دلیل آسانی رفت و آمد دربین کشورهای این قاره در تورنمنت های بسیاری شرکت می کنند و رنکینگ جهانی خود را حفظ و افزایش می دهند. ترکیب حال حاضر تیم ملی، تجربه به همراه جوان گرایی است که بسیار ترکیب مطمئن وخوبی است. فراز شکیبا در کنار بینامین فرجی موفق به کسب نائب قهرمانی نوجوانا آسیا شدند که از سال 1327 که فدراسیون تأسیس شده بودنخستین بار بود. ستایش ایلوخانی هر مسابقه ای که رفته است با مدال برگشته است. صفایی و حاجیلو از استعداد های تنیس روی میز و خوش تکنیک های این رشته هستند.

دخل و خرج فدراسیون یکی نیست

شاملو در خصوص حمایت وزارت ورزش از فدراسیون تنیس روی میز گفت: فدراسیون تنیس روی میز در بین فدراسیون های توپی_راکتی برادری خود را ثابت کرده است و حالا نوبت وزارت ورزش است. اینکه سردار آزمون، فوتبالیست مطرح ما دیدار بنیامین فرجی با رقیب چینی را مشاهده می کند به این معنی است که تنیس روی میز ایران نیز حرف برای گفتن دارد. مهرداد علی قارداشی اشراف کامل به این رشته دارد اما نیاز به بودجه بیشتری دارد. بانوان در اردوی 15-10 روزه بودند که حداقل 500 میلیون تومان هزینه داشته است برای فدراسیون و همه این موارد نشان می دهد دخل و خرج فدراسیون یکی نیست. وزارت از بودجه فدراسیون هایی مانند والیبال و بسکتبال که نتیجه نمی گیرند کم کند و به فدراسیون هایی که افتخار آفرینی می کنند اضافه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب