دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1403 - 10:17

صفوی: امید به نصرت الهی محصول توحید ناب است

صفوی: امید به نصرت الهی محصول توحید ناب است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: امید به نصرت الهی، محصول توحید ناب است و انسان از طریق این توحید مسیر خود به سوی خداوند را پیدا می‌کند.
کد خبر : 935301

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با اشاره به ظرفیت فراوان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد انزلی ازنظر رتبه و اعتبار، سومین واحد دانشگاهی آزاد استان و دارای سوابق درخشانِ بسیاری است. 

وی با بیان ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان انزلی و فعالیت هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مداحی، نشست‌های قرآنی و... در این شهرستان افزود: بی‌تردید در سال‌های آتی شاهد تحولات فرهنگی مثبتی در شهرستان انزلی خواهیم بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: فقدان سیدحسن نصرالله به‌عنوان علمدار جبهه مقاومت، شکافی عظیم و محسوس در این جبهه ایجاد کرده؛ اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، این فقدان و عزا در ما تحرک و نشاط بیش‌تری برای طی مسیر ایجاد کرده و ما را در پیگیری اهداف‌ قوی‌تر و راسخ‌تر می‌سازد.

صفوی بیان کرد: امروز شیطان بزرگ آمریکا از طریق اسرائیل جنایتکار و غاصب وارد عرصه شده و همه توان خود را به کار گرفته با همه این اوصاف، همان‌گونه که خداوند فرموده در نهایت حق بر باطل پیروز خواهد شد؛ اما این پیروزی مقدمات، قواعد، شرایط و سازوکاری دارد.  پیروزی در دل سختی‌ها حاصل می‌شود و بدون تلاش و مبارزه نمی‌توان به هدف رسید. انعقاد نطفه پیروزی در گرو داشتن نگاه توحیدی است. به عبارت دیگر امید به نصرت الهی، محصول توحید ناب بوده و انسان از طریق توحید ناب، مسیر خود به سمت خداوند را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نصرت الهی تابع قواعد و محاسبات مادی نبوده و مطابق طرح الهی حاصل می‌شود، مطرح کرد: در واقع طرح الهی برای کسب پیروزی این بوده که با ایمان، تقوا، صبر و استقامت و توکل به خداوند می‌توان به نصرت رسید. باید در مسیر رسیدن به نصرت به خداوند ایمان داشته و «باذن‌الله» را باور کنیم و باور به این امر جزء قواعد نصرت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه از طریق پایبندی به قواعد نصرت، پیروزی نزدیک خواهد شد، اضافه کرد: اگر در مسیر نصرت گرفتار سختی‌ها شدیم، نباید نگران شویم؛ چراکه به فرموده قرآن کریم نصرت زمانی می‌رسد که مؤمنان دچار تزلزل نشوند. در بحث فتنه‌ها هم همین‌گونه است. امام صادق (ع) فرموده‌اند که اگر در آخرالزمان فتنه‌ها زیاد شد نترسید؛ چراکه هر چه فتنه‌ها بیش‌تر شود، ظهور نزدیک‌تر خواهد شد. 

صفوی با اشاره به وجود دو ولایت یعنی ولایت خداوند و ولایت شیطان در عالم، توضیح داد: خداوند ولی مؤمنان و ابلیس ولی کفار است. در جهان امروز، یهود نماد و سردسته طاغوت بوده و تجلی ولایت ائمه و اهل‌بیت در ولایت‌فقیه و شخصِ ولی‌فقیه است. در حقیقت امروز شاهد تقابل میان ولی‌فقیه و جریان صهیونیسم هستیم و حزب‌الله و حزب‌الشیطان در مقابل هم قرار گرفته و هم‌مرز با یکدیگر هستند. امروز اگر کسی با ولی‌فقیه همراه نبوده و از سوی دیگر ادعا کند که با یهودیان هم نیست، دروغ گفته؛ زیرا در تقابل میان حق و باطل، جبهه سوم و رأی ممتنع وجود ندارد. 

وی تبیین کرد: امروز جریان یهود در محاصره جریان مقاومت قرار گرفته و در این حصار دست‌وپا می‌زند و به امید خدا نصرت نهایی نزدیک است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب