دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1402 - 09:04

همکاری دانشگاه آزاد با معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان

همکاری دانشگاه آزاد با معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سپاه قدس گیلان با حضور مسئولان امضا شد.
کد خبر : 881908

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سپاه قدس گیلان در جلسه‌ای با حضور محمد دوستار، رئیس این دانشگاه و نادر حامدی معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان امضا شد.

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این جلسه اهمیت تولید علم در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: توجه به جنبش نرم‌افزاری و اهمیت پژوهش در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و باید همکاری بین سازمان‌ها و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی آنان بیشتر شود.

وی افزود: در همین راستا به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توانایی علمی، پژوهشی و آموزشی همکاری مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان، تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای مابین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونت دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن اهداف این تفاهم‌نامه، بیان کرد: ایجاد همکاری متقابل در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با در نظر گرفتن همه منابع و امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان است.

دوستار تأکید کرد: بهره‌مندی از توانمندی‌های طرفین، همکاری در طرح‌های تحقیقاتی مشترک، حمایت و همکاری در تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه مخترعان بسیجی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مشترک، همکاری درباره تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی، پژوهشی و آموزشی، استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه در اجرای پروژه کسر خدمت سربازی (در قالب سرباز نخبه) از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود.

نادر حامدی معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان نیز گفت: مدت این تفاهم‌نامه به مدت سه سال خواهد بود که در این مدت نمایندگان طرفین بر اجرای دقیق آن نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته