دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1403 - 08:56
قاسمی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد فضای اختصاصی برای دختران در واحد‌های دانشگاهی

لزوم ایجاد فضای اختصاصی برای دختران در واحد‌های دانشگاهی
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خواستار حمایت از حوزه زنان و خانواده شد و بر اهمیت ایجاد فضای اختصاصی برای دختران در واحد‌های دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 935283

به گزارش خبرنگار آنا، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به تغییر رویکرد این دانشگاه به سمت ایجاد یک فضای فرهنگی و تربیتی در کنار آموزش تخصصی بر اهمیت تعلیم و تربیت اجتماعی تأکید کرد.

وی با بیان نقش نقش زنان و خانواده عنوان کرد: ۳۰ درصد از استادان و کارکنان و نزدیک به ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را زنان تشکیل می‌دهند. ایجاد فضایی مناسب برای رشد علمی و فرهنگی بانوان در دانشگاه‌ها می‌تواند به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی که دختران دانشجو با آن مواجه‌اند، کمک کند. 

نقش مهم دانشگاه آزاد در اجرای قانون جمعیت

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده ایجاد مراکز مشاوره را در دانشگاه‌ها مهم خواند و افزود: مراکز مشاوره در حل مسائل دانشجویان نقش مهمی دارند. نقش این دانشگاه در حوزه ازدواج و جمعیت و نقش آن در اجرای قانون جمعیت مهم است، باید از حمایت‌های رئیس دانشگاه و دیگر نهاد‌ها برای پیشبرد امور زنان و خانواده قدردانی کرد و با تلاش، همکاری و همفکری در این زمینه کوشا بود.

قاسمی خواستار حمایت از حوزه زنان و خانواده شد و بر اهمیت ایجاد فضای اختصاصی دختران در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از فعالیت‌های امور زنان و خانواده در راستای شبکه‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب