دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نامجومطلق: توانایی برتری در خانه ازبکستان را داریم/ بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است

نامجومطلق: توانایی برتری در خانه ازبکستان را داریم  بازی در خارج از ایران به نفع تیم ملی است
ملی‌پوش سابق ایران گفت: بازی سختی در خانه ازبکستان داریم، اما می‌توانیم برابر این حریف آماده به برتری برسیم.
کد خبر : 935241

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران در خانه ازبکستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: رشد فوتبال ازبکستان کاملاً مشهود است. رشد تیم‌هایی مانند ازبکستان، در سال‌های آینده کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. بابت مدل جدید صعود به جام جهانی، خیال ما راحت است ولی ما هم با توجه به رشد تیم‌های آسیایی باید رو به پیشرفت حرکت کنیم تا از این حریفان جا نمانیم. در غیر این صورت کار ما مشکل خواهد شد. درست است که ما پتانسیل بالایی داریم، اما لازم است که از استعدادهایی بالای خود برای رشد کیفیت فوتبال خود استفاده کنیم. 

بازی سختی در خانه ازبکستان داریم

وی ادامه داد: ازبکستان در تمامی رده‌های سنی روند صعود را پشت سر می‌گذارند، تیم ملی ایران هم بازیکنان توانمندی دارد و از کادرفنی ایرانی بهره می‌برد. امیدوارم این کادرفنی بتواند ثبات و ارتقای مربیان ایرانی را اجرایی کند. بازی سختی در خانه ازبکستان داریم، اما می‌توانیم برابر این حریف آماده به برتری برسیم. کسب پیروزی در خانه این حریف باعث صدرنشینی تیم ملی می‌شود و مسیر صعود را هموارتر می‌کند. البته ازبکستان هم با برنامه و با حمایت تماشاگران خودی به دنبال آن است تا نتیجه بگیرد و این موضوع بازی را جذاب‌تر می‌کند. برتری در این بازی گذراندن بخش مهمی از مسیر صعود است.

بازی در خارج ایران به نفع تیم ملی است

ملی‌پوش سابق ایران در مورد اینکه بازی با قطر در کشور ثالث برگزار خواهد شد اگر AFC نپذیرد میزبان بازی رفت و برگشت تغییر کند، یادآور شد: این موضوع جدیدی نیست و در گذشته هم پیش آمده بود که نتوانستیم میزبانی کنیم. البته در حال حاضر کیفیت زمین‌ها و استادیوم‌ها به شکلی است که شرایط برای میزبانی مناسب نیست. استادیوم آزادی را در اختیار نداریم و در زمین‌های خارج از کشور، بازیکنان ما شرایط بهتری را به نمایش می‌گذارند. تیم ملی مقابل قرقیزستان میزبانی کرد که انتقادات زیادی به تیم شد در حالی که کیفیت چمن مطلوب نبود، اما در بازی بعدی برابر امارات، چون کیفیت زمین عالی بود، خیلی بازی بهتری را ارائه کردیم؛ بنابراین بازی با قطر هم که در خارج ایران برگزار می‌شود برای تیم ملی ایران بهتر است، چون کیفیت فنی بهتری را به نمایش می‌گذاریم. امیدوارم استادیوم آزادی تا میزبانی بعدی در روز آخر سال تیم ملی آماده شود.  

درباره جوانگرایی با قلعه‌نویی موافق هستم

وی درباره اینکه امیر قلعه‌نویی اعلام کرده بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، از بازیکنان جوان استفاده خواهد کرد تا آنها را برای جام جهانی آماده کند، تصریح کرد: تیم‌های کره جنوبی و ژاپن هم وقتی صعودشان قطعی می‌شود بیشتر به بازیکنان جوان‌تر فرصت بازی می‌دهند تا برای مسابقات مهم‌تر میدان دیده شوند. در شرایطی قرار داریم که یک سری از بازیکنان ما در آستانه بازنشستگی هستند و این تغییر نسل را لازم داریم. نمی‌شود در بازی‌های حساس از جوان‌ها استفاده کرد، اما آنها بعد از قطعی شدن صعود باید در دیدار‌های بعدی محک بخورند. قطعاً با قلعه‌نویی موافق هستم که جوانگرایی باید از تیم‌های پایه صورت گیرد و تنها تیمی که توانسته کمی از این مسیر را برود، تیم حسین عبدی است که در نوجوانان بسیار خوب بود و الان در رده جوانان است. متأسفانه چنین روندی را در گذشته نداشتیم و بسیاری از استعداد‌ها هدر رفتند. امیدوارم تیم عبدی حفظ شود تا آینده فوتبال ما ساخته شود و البته باید این پشتوانه سازی ادامه یابد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب